دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

جشنواره «تصاویر تازه‌ای از ایران» در ویتره فرانسه امسال دومین دوره برگزاری خود را با هدف پرداختن به فرهنگ و سینمای ایران تجربه کرد.

در جشنواره بین‌المللی ژوهای که در کشور چین برگزار شد، عکس «دختری که در نماز پرواز می کند» از احمد خطیری، مدال طلای انجمن عکاسی آمریکا (PSA) را دریافت کرد.

این خواننده کهگیلویه و بویراحمد، پس از درمان‌های اولیه در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، به بیمارستان امیرالمومنین شیراز منتقل شد که درمان‌ها موثر واقع نشد و شب گذشته (دوشنبه 24 آبان) درگذشت.

وقتی صدام اروندرود را از آن خود دانست و جنگ با ایران را آغاز کرد، دست روی نقطه تاریخی حساسی گذاشته بود.

امروز در فضای رسانه‌ای کشور تعدادی از قوانین و مقررات برای رسانه‌ها به صورت مستقیم وجود دارند که نمونه آن قانون مطبوعات است و بعضی از قوانین نیز از جمله قانون تبلیغات تجاری وجود دارد که مربوط به قبل از سال 1359 بوده است.

مرجعی که راجع به رده‌بندی سنی آثار سینمایی ضابطه‌گذاری می‌کند وزیر مربوطه یا هیئت وزیران است.

یکی از هنرجویان اصغر فرهادی ادعا کرد که فیلم قهرمان بر اساس فیلم مستندی است به اسم «دو سر برد، دو سر باخت» که او در کلاس فرهادی در سال 1393ساخته است.

فستیوال تصاویر نو پارسی در کنار نمایش فیلم‌های بخش مسابقه، دو بخش ویژه را به مرور آثار عباس کیارستمی و یک بخش دیگر را به ژان کلود کریر فیلمنامه‌نویس فقید فرانسه اختصاص داده بود.

ایده اصلی فیلم «قهرمان» که موفق به کسب جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن شد، نخستین بار زمانی که یک دانشجو بود به ذهنش خطور کرده و ریشه در تماشای یک نمایش انگلیسی دارد.

این فیلم معمایی در رابطه با فردی است که در زمینه بیت کوین فعالیت می‌کند و ناخواسته درگیر ماجراهایی می‌شود.

24 آبان به عنوان روز کتاب‌خوانی نام‌گذاری شده است. سراغ 11 استاد تاریخ رفته‌ایم تا هر یک برای مخاطبان عصر ایران 5 کتاب خواندنی را معرفی کنند

بیست‌و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران طی روزهای 24 آبان تا 1 آذر 1400 با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پرکنیم» برگزار می‌شود.

این چهره فرهنگی گیلان ازاعضای هیات موسس بنیاد پژوهش میرزا کوچک خان، عضو انجمن مهرورزان گیل، یاران دوشنبه، سردبیر سابق مجله گیلان ما و راه آورد گیل بود.

با نمایش فیلم سینمایی «امتحان» به کارگردانی شوکت امین کورکی، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود.