دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فیلمبرداری فیلم سینمایی (فصل قاصدک) به کارگردانی مریم پیربند که از سه ماه قبل در آمریکا وارد مرحله پیش تولید شده بود شروع شد.

این نمایش درباره زنی است که به دنبال خوشبختی و فرار از سیاهی رفتار خود را برای یک عاشق توجیه می‌کند و پس از شانو در کافه تئاتری واقع در کرج اجرا خواهد شد.

«اروپا» درباره یک مرد جوان عراقی به نام کمال است که از طریق مرز بین ترکیه و بلغارستان وارد اروپا می‌شود اما پلیس او را می‌گیرد.

اجرای بخش پرونده هفته «سریالیست» را سیدجواد هاشمی، بازیگر سینما و تلویزیون برعهده دارد. او در هفته ملی نوجوان و روز دانش‌آموز در گفت‌وگو با پدرام کریمی به سریال‌های دانش‌آموزی می‌پردازد.

این غول استریمینگ آمریکایی تا به حال چند پروژه اوریجینال عربی تولید کرده که بیشتر آن‌ها در مصر و اردن تهیه شده‌اند.

«گاوگم» قصه یک فرار است از اسارت گاوسرا به شهر. از تاریخ و جغرافیای پنهان به روشنای شهری در دوردست.

زمان ارسال آثار به جایزه جلال تا 15 آبان ادامه دارد، تا این لحظه 832 عنوان در حوزه رمان و داستان بلند، 287 عنوان در بخش داستان کوتاه، 360 عنوان در بخش مستندنگاری و 32 عنوان دربخش نقد ادبی به دبیرخانه واصل شده است.

من خودم با مشورت دوست پزشکم، واکسن آسترازنکا زدم ولی اغلب همکارانی که از ایران به این جشنواره می‌آیند، واکسن سینوفارم زده‌اند و بعضی از بچه‌ها فقط یک نوبت واکسن زده‌اند.

مبلغ نقدی جایزه گنکور یک چک 10 یورویی است اما کتاب برگزیده آن، قطعا صدها هزار نسخه خواهد فروخت.

با توجه به ظرفیت 50 درصدی که به دلیل شیوع کرونا، سالن های سینمایی دارند، استقبال خیلی خوبی شده است.

30 درصد از کارکنان دولت نیز هرگز سفر نمی‌کنند و 70 درصد بقیه هم به ضرورت سفر می‌روند.

سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر «مربد» با نام شاعر فقید «ابراهیم الخیاط» با حضور شاعران کشورهای مختلف جهان روزهای 13تا 17 آبان ماه جاری در شهر بصره در کشور عراق برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم جنایات و مکافات استانبول را که امسال در خلال روزهای 26 نوامبر تا 2 دسامبر با شعار «عدالت محیط زیست برای همه» برگزار خواهد شد

رونق و پویایی شبکه نمایش خانگی و وی اوی دی ها می تواند ضمن ایجاد امید و نشاط اجتماعی، به امنیت شغلی و معیشتی اهالی سینما منجر شود.

خیلی سخت است که عروسک گردان فامیل دور و صداپیشه بچه فامیل دور، معروف ترین و محبوب ترین کاراکترها در محبوب ترین برنامه تلویزیونی (کلاه قرمزی) باشی و دیگر آن برنامه پخش نشود و آن کاراکترها دوباره جان نگیرند.