دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

همایون شجریان خواننده مطرح کشورمان با دیدن مجسمه مهران مدیری بازیگر و کارگردان غافلگیر شد.

لیست فیلم‌های مورد حمایت یا تولید شده توسط بنیاد سینمایی فارابی در این دوره که از تنوع ژانری و مضمونی بالایی هم برخوردارند می‌تواند خبر خوشی برای سلایق مختلف در سینما باشد.

در شاخه بهترین کارگردانی نیز «جولیا دوکورنو»، «پائولو سورنتینو»، «فلورین زلر»، «یاسمیلا زبانیچ» و «رادو ژوده» برای فیلم برنده خرس طلای برلین «رابطه نافرجام» به عنوان نامزد معرفی شده‌اند.

روایت جواد یساری از جوان‌مرگ شدن فرزندانش در لایو باضیا: خدا خودش داده و خودش گرفته، خدا مشتی‌تر از این حرف‌هاست.

جواد یساری: 45 سال است ممنوع‌الصدا هستم، اما باز هم افتخار می‌کنم در مملکت خودم هستم.

اینترنت فرایند جهانی‌شدن را تسریع کرده است و به تعبیر توماس فریدمن، جهان را تسطیح و زمین بازی را از ساختار عمودی و سلسله مراتبی به افقی و شبکه‌ای تبدیل کرده است.

اسکورسیزی: هر فیلم جدید از کورنل موندروتسو و کاتا وبر شوکی مغتنم است برای احساسات بیننده و فیلمساز. آنها هیچوقت از پیشرفتن در سرزمین‌های ناشناخته دست برنمی دارند.

این آیین رونمایی به مناسبت بیست‌ونهمین دوره «هفته کتاب» جمهوری اسلامی ایران با حضور یاسر احمدوند (معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و جوزی هاو (رایزن فرهنگی سفارت چین) در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد

اولین دوره این رویداد سینمایی چهار سال پس از رفع ممنوعیت سینما در عربستان از 6 تا 15 دسامبر (15 تا 24 آذر) در منطقه‌ای تاریخی در شهر جده که یکی از محوطه‌های ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکوست، برگزار می‌شود

براساس ارزیابی‌های موزه یورکشایر، این انجیل باستانی حدود 5 گرم وزن دارد و از طلای 22 یا 24 عیار ساخته شده است.

از ورود افرادی که واکسیناسیون انجام نداده‌اند یا تست PCR منفی 72 ساعته ندارند، باید جلوگیری شود.

«جیم جونز» یک رهبر آئینی بود که مسئول خودکشی دسته جمعی 909 نفر در جونز تاون گویانا در 18 نوامبر 1978 بود که از آن به عنوان یکی از بزرگترین مرگ‌های دسته جمعی تاریخ یاد می‌شود.

«دشت خاموش» 11 نوامبر (پنجشنبه 20 آبان ماه) در نوزدهمین دوره جشنواره فیلم اینورنس اسکاتلند که 5 تا 11 نوامبر (14 تا 20 آبان) برگزار می‌شود، به نمایش درمی‌آید.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار اعلام کرده امسال قطعا 10 فیلم را در شاخه بهترین فیلم بلند به عنوان نامزد معرفی خواهد کرد.

ما بی دست و پاها بی‌شماریم و شاید هر روز هم تعدادمان بیشتر می‌شود و چقدر خوب شد که شما در یک ویدئوی «رقت‌انگیز» عبارت «بی دست و پا» را برای همه ما، تقریبا همه مردم ایران بازتعریف کردید.

خانم رهنما، خیلی از ما بی دست و پا هستیم؛ راست می‌گویی! بسیاری از ما بی دست و پاها که همیشه هشت‌مان گرو نه مان است، سعی کرده‌ایم سالم زندگی کنیم.