دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

از قضا همین چند روز پیش با خانواده یک فیلم سینمایی دیده بودیم. دیدن فیلم سینمایی در خانواده ما یک امر عمومی است.

شما وزیر فرهنگ و هنر این سرزمین هستید و علی الاصول معلول را به جای علت نمی گیرید و با مسایل و معضلات فرهنگی و هنری برخورد سطحی و قشری نمی کنید

از تاریخ 19 آبان‌ماه اکران فیلم سینمایی «منصور»، از تاریخ 24 آبان اکران فیلم سینمایی «صحنه زنی» و از اول دی‌ماه اکران دو فیلم سینمایی «ازدواج جنجالی» و «عطر شیرین عطر تلخ» بلامانع است.

یست و پنجمین جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین در کشور استونی امسال از تاریخ 12 تا 28 نوامبر (21 آبان تا 7 آذر) برگزار خواهد شد.

امیر آقایی برای بازی در فیلم سینمایی «چهار دیوار» به کارگردانی بهمن قبادی و به تهیه‌کنندگی «راجر واترز» جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره توکیو را به صورت مشترک با 3 بازیگر مرد دیگر این فیلم دریافت کرد.

وزیر ارشاد در عین حال این نکته را هم متذکر شد که اگر به هر دلیل رنگ شهر از نارنجی به قرمز تبدیل شد، دوباره فعالیت ها را متوقف خواهد کرد.

او اخیرا در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه وضعیت سینما واقعا اشکال دارد گفته بود: وقتی من حاضر نیستم فیلمی را با خانواده ام ببینم، چطور می‌توانم اجازه بدهم که مردم ما این فیلم را ببینند؟

نشان کمیسیون ملی یونسکو به استاد یوسف ثبوتی اهدا شد.

بهترین رمان متفاوت سال 1398، رمان «مرد کبود» نوشته پیام عزیزی و بهترین ناشر رمان متفاوت، نشر «نیماژ» معرفی شدند.

در جشنواره بین‌المللی بانیا لوکا آثاری از عکاسان عضو کلوپ عکس فوکوس (نمایندگی فیاپ در ایران) شامل مهدی زابل عباسی، علی سامعی، عرفان آقابابائی و میرعلی پرندک در بخش‌های مختلف جشنواره پذیرفته شدند.

بهاره رهنما می‌گوید کسی که بعد از 30 سال نتواند زندگی خوبی داشته باشد بی دست و پا است!

علی صادقی از دوران نوجوانی با بازی در سریال های طنز وارد عرصه بازیگری شد.

فیلم سینمایی هزارپا به کارگردانی ابوالحسن داودی محصول سال 97 است که بازیگرانی همچون رضا عطاران جواد عزتی و مهران احمدی در آن ایفای نقش می کنند.

اگر ریل گذاری خوبی انجام دهیم، سال آینده در جشنواره فجر بیش از 20 فیلم در حوزه‌های ایثار و شهادت و کمک رسانی اجتماعی ساخته می‌شود. نمایشنامه‌های شکسپیر را هزاران بار دیده‌ایم؛ باید نمایشنامه‌های بومی‌تری مورد استفاده قرار گیرد.