سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

«کلیفورد» اقتباسی از مجموعه کتاب‌های کودکان محبوب نورمن بریدول درباره زنی نیویورکی به نام امیلی است که یک شبه قد توله سگ کوچک جدیدش به بیش از 3 متر می‌رسد.

طهورا ابوالقاسمی و مهتاب کرامتی تهیه‌کنندگان این فیلم سینمایی و طلا معتضدی نویسنده فیلمنامه «اورکا» هستند.

جشنواره بین المللی هند که یکی از پانزده رویداد رقابتی تقویم فیاپف (فدراسیون انجمن بین المللی تهیه‌کنندگان) که از آنها به عنوان جشنواره های الف یاد می کنند،

نگاه وزارت امور خارجه به سینما و سازمان سینمایی نگاهی راهبردی و محتوایی است و ما نیز، آمادگی هرگونه همکاری را برای ارتقاء سینمای ایران داریم.

امروز از خانه رضاخانی، خانه سرهنگ ایرج، عمارت مسعودیه و چند بنای تاریخی دیگر تهران بازدید کردم تکلیف بعضی چیزها هم روشن شد."

تصاویری از شباهت عجیب زن اسپانیایی به شقایق دهقان که در حال تبلیغ چکمه است در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده.

وب‌سایت رسمی «اسمیت» و «بونی بوکس یو کی» انتشارات این نویسنده با انتشار بیانیه‌هایی خبر درگذشت او را تایید کرده‌اند.

این ژانر، از وحشت به خشونت مبدل شده است و در لایه دیگر به آنارشیسیم می رسد. مثلا چند روز پیش فردی در ژاپن به شکل جوکر چند نفر را به شکل آرام در مترو زخمی کرد.

خانه "نیما یوشیج" با حضور مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از اعضای این شورا پس از مرمت و بازسازی در منطقه دزاشیب تهران بازگشایی شد.

رییس سازمان حج و زیارت از اعزام زائران ایرانی به سوریه تا دو سه هفته آینده خبر داد. ایران و سوریه توافق کرده‌اند سالانه 100 هزار زائر ایرانی به این کشور اعزام شوند.

ادعای عجیب کپی‌برداری ازفیلم مستند ایشان بلافاصله با واکنش بعضی از هنرجویان آن دوره مواجه شده و از جمله 12 نفر از هنرجویان در استشهادیه‌ای جزییات کامل روند ورک‌شاپ آموزشی را توضیح داده‌اند.

بررسی‌های اولیه از دو اسکلت مومیایی یافته‌شده از معدن «لاپلنگ» اردستان نشان می‌دهد که احتمالا یکی از این اجساد، بالغ و دیگری نابالغ بوده و جنسیت یکی از آن‌ها مؤنث است. قدمت این دو اسکلت هنوز مشخص نشده است.

"آذرگان" از 29 آبان تا 5 آذر ماه از ساعت 16 الی 19 در گالری نقش جهان پذیرای عموم علاقه مندان می باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از تماشای فیلم سینمایی «منصور» از حسن روحانی رئیس جمهور سابق دعوت کرد تا حتما به تماشای این فیلم بنشیند.

فیلم‌های «تیتان» از فرانسه، «بدترین آدم دنیا» از نروژ، «بگریز» از دانمارک، «بره» از ایسلند، «ماشینم را بران» از ژاپن، «دست خدا» از ایتالیا و «کوپه شماره 6» از فنلاند از جمله دیگر فیلم‌هایی هستند که شانس دارند.