دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

به عقیده این هنرمند همچنین تعصبی که در حوزه خوشنویسی وجود دارد، یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده تا استقبال نسبت به این هنر کمتر باشد.

در دوران کرونا برخی از بزرگان موسیقی نواحی و مقامی خراسان رضوی که سالها یا شاید قرنها طول می کشد که هنرمندی چون ایشان به جامعه پابگذارند، چهره در نقاب خاک کشیدند و جامعه هنری را بیش از پیش داغدار کردند.

در سالی که صحبت درباره واکسن کرونا و انواع آن شدت گرفته است، لغت‌نامه انگلیسی آکسفورد «وکس» (Vax) را به عنوان لغت سال معرفی کرد.

بعد از نخستین اکران «چهار دیوار» در این جشنواره، یکی از منتقدان سینمایی در برنامه‌ای زنده، امیر آقایی را به «رابرت دنیرو» Robert De Niro بازیگر سرشناس سینمای جهان تشبیه کرد.

دیگر سماجت و پشتکار و باز هم سماجت او بود در کار هنرش، خستگی‌ناپذیر، با ایمان و باورمندی تمام.

نامزدهایی نهایی اسکار 2022 روز 8 فوریه 2022 (19 بهمن) و مراسم اسکار نیز 27 مارس 2022 (7 فروردین) برگزار می شود.

پیکر ایران درودی، بانوی پرآوازه نقاشی معاصر ایران، امروز سه شنبه از مقابل موزه هنر‌های معاصر تهران به سوی خانه ابدی بدرقه شد.

این اشیا که قدمت آن‌ها به دوره اسلامی برمی‌گردد شامل پایه ستون، کوزه، گلدان و ظروف سفالی و... است.

«دشت خاموش» که این روزها در سینماهای «هنروتجربه» روی پرده است تاکنون در بیش از 25 جشنواره بین‌المللی حضور داشته و جوایز مهمی را کسب کرده است

محمود شهریاری، مجری پیشین تلویزیون در یک مصاحبه که به تازگی منتشر شده، گفت: زمانی صحبت از اینکه امشب، شب چله است ممنوع بود. مجبور شدم برای اینکه به این موضوع اشاره کنم بگویم امروز کوتاه‌ترین روز سال است.

هر چند بهای مجلات حرفه‌ای به خاطر تورم بالا رفته اما هنوز هم در قیاس با اقلام دیگر مناسب است و هیچ گزینه دیگری نیست که با این قدر هزینه ما را به خلوت اهل فکر و هنر و دنیای خلاقیت های آنان ببرد.

«بیکن» در این تابلو نقاشی یک پاپ خندان را با دو جغد که بر روی جایگاه او نشسته‌اند به تصویر کشیده است.

این فیلم با بازی نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام و هدی زین‌العابدین در تدارک برنامه‌ریزی برای اکران سراسری در آذرماه سال جاری است.

داوری مرحله نهایی فیلمنامه‌های منتخب نهایی را جابر قاسمعلی و محمدرضا گوهری از استادان و فیلمنامه‌نویسان سرشناس سینمای ایران به عهده خواهند داشت.

حیاتی داوری جشنواره‌های متعددی را نیز در سوابق خود دارد و از سال 77 در مرکز موسیقی حوزه هنری حضور داشت.