جمعه 14 اردیبهشت 1403

ورزشی وب‌گاه عصر ایران

ورزشی وب‌گاه عصر ایران

نخودی پیش از این در مبارزه نخست مقابل کانوا از ایتالیا با نتیجه 11 بر صفر به برتری رسید، سپس برابر آرمان آواگایان از ارمنستان با نتیجه 8 بر 4 به برتری رسید و در سومین مبارزه نیز مقابل سیف الدین آلکما از فرانسه با نتیجه 11 بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی نیز با نتیجه 6 بر 5 از سد نیکا کنچادزه از گرجستان گذشت و راهی فینال شد.

ورزشکاران ایران تاکنون در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان که در نروژ در حال برگزاری است موفق به کسب دو مدال طلا توسط حسن یزدانی و امیرحسین زارع و سه مدال نقره توسط امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و علیرضا سرلک شد.

امیرمحمد یزدانی دومین فینالیست ایران در 4 وزن دوم این رقابت ها، در مبارزه فینال وزن 65 کیلوگرم مقابل زاگیر شاخیف از روسیه به روی تشک رفت و در مدت زمان یک دقیقه و 30 ثانیه با نتیجه 14 بر 4 و با امتیاز عالی مغلوب شد و به مدال نقره جهان رسید.

پیش از این و در 4 وزن نخست این رقابت ها، حسن یزدانی در 86 و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم صاحب طلای جهان شدند اما رحمان عموزاد در 61 و یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم از دور رقابت ها کنار رفتند.

یزدانی بعد از این پیروزی گفت: من مردم ایران را خوشحال کردم. باید از تیلور قدردانی کنم چرا که او به عنوان انگیزه من باعث شد تا بهتر و بهتر کار کنم و قهرمان شوم.

در عین حال داوطلبان احراز پست ریاست فدراسیون ورزش دانش آموزی باید استخدام رسمی و یا پیمانی وزارت آموزش و پرورش باشند و اعضای هیات رئیسه شامل نواب رییس، دبیرکل، خزانه دار، کارشناس خبره باید استخدام رسمی و یا پیمانی وزارت آموزش و پرورش باشند.

شکایت ناصر اشرفی از باشگاه ماشین سازی تبریز جهت مطالبه یکصد میلیون ریالی، منجر به صدور رای محکومیت باشگاه به پرداخت این مبلغ به انضمام هزینه دادرسی شد.

به نظر می رسد هالند بتواند بعد از بازی‌های ملی بار دیگر دورتموند را در بازیهای باشگاهی و لیگ قهرمانان اروپا همراهی کند.

محمد نادری مدافع - هافبک فصل گذشته تیم فوتبال استقلال در محل تمرین این تیم حاضر شد و با برخورد گرم آبی‌پوشان مورد استقبال قرار گرفت.

حسن یزدانی قهرمان مسابقات جهانی کشتی در اسلو شد.

ژوزه مورینیو رکورد شکست ناپذیری در لیگ برتر و سری A را با تیم های چلسی و دو تیم اینتر و رم در اختیار دارد.

حسن یزدانی مدال طلا مسابقات جهانی کشتی را با شکست تیلور کسب کرد.

در وزن 70 کیلوگرم عرفان الهی دارنده مدال طلای جوانان جهان در دور نخست به مصاف جینتارو موتویاما نفر سوم زیر 23 سال جهان از ژاپن به میدان رفت و در پایان با نتیجه قاطع 8 بر صفر به برتری رسید.

همراهان: محمد بنا (سرمربی)، بهروز حضرتی‌پور، رسول جزینی، لقمان رضایی، عادل بالی‌تبار، رحیم گیوی (مربیان)

امیرحسین زارع هم در وزن 120 کیلوگرم با نمایشی درخشان و برتری بر دو غول کشتی آزاد جهان بر سکوی اول دنیا ایستاد و فاتح بی چون و چرا این پیکارها در نروژ 2021 شد.

حسن یزدانی شب گذشته با شکست تیلور آمریکایی قهرمان جهان شد.