جمعه 7 اردیبهشت 1403

علم و تکنولوژی

علم و تکنولوژی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سردار حسینی تاکید کرد: مهمترین عامل در تصادفات عامل انسانی است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به گفته منابع رویترز، دیدار روسای جمهور روسیه و چین در پکن پیش از سفر برنامه‌ریزی‌شده شی جین‌پینگ به اروپا انجام خواهد شد.

وب‌گاه عصر ایران

دفتر بازرسی کلِ ناسا در گزارشی جدید روی پنج دارایی محاسباتی سطح بالای ناسا (HEC)، یعنی آیتکِن، اِلِکترا، دیسکاوری، پِلیادس، و اِندِوِر، تمرکز کرده است که در تأسیسات کالیفرنیا و مریلند قرار دارند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روزنامه «اسرائیل هیوم» فاش کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصمیمی مبنی‌بر کنار گذاشتن بنی گانتس از مذاکرات جاری در قطر برای مبادله اسرا گرفته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وحیدی گفت: در سال آینده تلاش داریم تا تشویق و تنبیه و همچنین افزایش جرایم رانندگی را اعمال کنیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

مدت‌هاست محققان نسبت به نحوه ادرار زنجره‌ها سردرگم هستند. این حشره بر خلاف سایر حشرات، نه به شکل قطره قطره بلکه به صورتی پرفشار و به مقدار زیاد عمل دفع مایعات را از بدن خود انجام می‌دهد؛ چیزی شبیه به نحوه دفع در پستانداران.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آن طور که اخبار منتشر شده نشان می دهد همزمان با واردات خودروهای برقی برای ناوگان حمل و نقل عمومی، برخی از شرکت های واردکننده نیز ثبت سفارش برای واردات خودروهای برقی را آغاز کرده اند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پیام تبریک پاشینیان به پوتین در شرایطی منتشر شد که تنش‌ها میان مسکو و ایروان به‌ویژه بعد از آنکه کنترل قره‌باغ دوباره در اختیار جمهوری آذربایجان قرار گرفت، نمود بیشتری یافت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس سازمان پدافند غیرعامل از تدوین برنامه ملی ایجاد آمادگی در برابر تهدید زیستی عامل ناشناخته (X) خبر داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در لوگوی جدید گوگل به مناسبت سال نو از چند حیوان که در یک حیاط پر از گل دور هم جمع شده‌اند و منتظر آمدن بهار هستند استفاده شده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مدیریت مصرف سوخت به‌عنوان یک سرمایه ملی برای کاهش مصرف و مصرف به اندازه، با به‌کارگیری چند راهکار ساده به‌ویژه در ایام سفرهای نوروزی کار سختی نیست. مدیریت مصرف سوخت به‌عنوان یک سرمایه ملی برای کاهش مصرف و مصرف به اندازه، با به‌کارگیری چند راهکار ساده به‌ویژه در ایام سفرهای نوروزی کار سختی نیست. به گزارش عرشه آنلاین و به نقل از وزارت نفت؛ با اجرای راهکارهایی مناسب می‌توان مصرف سوخت خودرو...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با اجرای راهکار‌هایی مناسب می‌توان مصرف سوخت خودرو را مدیریت کرد؛ در گزارش پیش‌رو این راهکار‌های کاربردی، ساده، اما مؤثر را به‌منظور نهادینه شدن فرهنگ مدیریت مصرف مرور کرده‌ایم: موتور خودر را در فواصل منظم تنظیم کنید، عواملی مانند تنظیم نبودن موتور خودرو، استفاده از قطعات غیراستاندارد و تعمیر و نگهداری از خودرو توسط افراد غیرمجاز به‌شدت بر حجم...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا برای گفتگو درباره آتش بس در غزه و ارسال کمک های بشردوستانه به ساکنان آن، به عربستان و مصر سفر خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم

چین ناوگانی از پهپاد‌های مینیاتوری مجهز به هوش مصنوعی ساخته است که بدون کمک اپراتورهای ماهر قادرند به صورت مستقل در جنگل‌ها در موضوع بلایای طبیعی فعالیت کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«پل طبیعت» تهران امشب به مناسبت سال جدید ساعت 23:00 نورافشانی می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سرویس‌های اطلاعاتی آلمان هشدار دادند ارتش روسیه برای تشدید احتمالی درگیری با غرب آماده می‌شود و دیگر نمی‌توان گفت که روسیه به کشورهای بالتیک یا فنلاند و ناتو حمله نمی‌کند.