شنبه 29 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

قوه قضاییه مطلبی که چندی پیش علیه معاون اول دستگاه قضا در قالب اعترافات جدید اکبر طبری منتشر شده بود را تکذیب کرد.

در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح قوانین انتخابات نمایندگان موافق و مخالف نظر خود را در این باره مطرح کردند، مخالفان این طرح را در راستای تضعیف و موافقان آن را در راستای تقویت شورای نگهبان عنوان کردند.

رییس جمهور گفت: این‌ها روز تحریم کاسب تحریم و روز کرونا کاسب کرونا هستند، افکار کودکانه و بچه گانه در ذهن اقلیت کوچکی سیر می‌کند که متاسفانه خط را ازبیگانگان از بیرون کشور می‌گیرند. اگر متصل هم نباشند، اما هر چه آن‌ها می‌گویند را تکرار می‌کنند و بلندگوی آن‌ها می‌شوند و در مورد آمار، درمان و پیشرفت کشور و کارآمدی نظام تردید ایجاد می‌کنند.

رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا از تشکر معظم له از عملکرد و تلاش‌های خوب سپاه خبر داد.

عباس عبدی: فرض دولت بر این است که کسب‌وکار‌ها دوباره راه می‌افتند و مردم نیز رفت‌وآمد‌ها مثل رفتن به میهمانی‌ها و فروشگاه‌گردی‌ها را به حداقل برسانند. اما اگر از یک منظر دیگر به موضوع نگاه کنیم، تضاد را خواهیم دید که بااهمیت است. اکنون دو گرایش در دولت وجود دارد؛ یکی گرایش وزارتخانه‌های اقتصادی و شاید سازمان برنامه‌وبودجه و دیگری گرایش وزارت بهداشت است. من دقیق نمی‌دانم کدام طرف به...

ملکی معتقد است از لحاظ سیاسی، حاکمیت متمرکز و یکپارچه در پکن مایل نیست که با نزدیک‌شدن به ایران، برنامه‌های دراز‌مدت حزب کمونیست را دچار خدشه کند. با این اوصاف می‌گوید که تصمیم‌گیران ایرانی به اهداف درازمدت چینی‌ها توجه داشته باشند. او اضافه می‌کند که مردم ما بیشتر از گذشته نیازمند دریافت اطلاعات واقعی و دانایی در زمینه سیاست خارجی واقع‌گرایانه هستند.

جهانپور: «درباره همین تخصص شمارش آرای انتخاباتی هم، مثلا جایی گفته بودند ما آمار را قبول نداریم یا قبول داریم یا کم و زیاد است. دیگران را هم به واسطه همین حرف به اشتباه انداختند و خانه‌نشین کرده‌اند. باز هم تأکید می‌کنم، در این جمع کسی را ندیده‌ام که درباره علت فوت تخصصی داشته باشد؛ بنابراین پاسخی هم برای آن ندارم؛ چون این اظهار‌نظر از جنس علت فوت نیست...؛ ولی من جز آمار انتخاباتی یا...

به نظر می‌رسد اصولگرایان برخلاف عطش حضور در مجلس یازدهم و رقابت‌هایی که موجب ائتلاف دیرهنگام آنان تا لحظات پایانی انتخابات و ظهور اسامی متعدد برای ریاست مجلس در این روز‌ها شده است؛ هنوز در رسیدن به یک برنامه جامع و کارآمد در مواجهه با شرایط بحرانی کشور ناتوان هستند. شاید، چون اولویت این روز‌های آن‌ها سهم خواهی از کرسی‌های هیئت رئیسه و مهمتر از آن ریاست مجلس است، کرسی‌ای که شاید سکوی...

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در تشریح آخرین وضعیت جسمی علی لاریجانی پس از ابتلایش به بیماری کرونا، گفت: هنوز تست کرونای علی لاریجانی منفی نشده و او این هفته نیز در جلسات علنی حضور نخواهد داشت.

«مصطفی کواکبیان» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از نحوه نمایش چهره نمایندگان در یک سریال تلویزیونی انتقاد کرد.

در آستانه فصل دیگری از مجلس و در شرایطی که چشم اندازی روشن برای پایان کرونا در کشور دیده نمی‌شود نگرش تحول‌خواه حاکم بر مجلس یازدهم شعار کارآمدی، شفافیت و انقلابی بودن می‌دهد و قرار است به گفته زاکانی اولین مجلس گام دوم انقلاب را شکل دهد؛ مجلسی که در شرایط کرونایی تشکیل می‌شود و باید اولویت‌هایش را بر اساس تاثیرات همه جانبه کرونا از نو بنویسد. شاید امروز هنوز هم برای تحلیل تغییرات نگرشی...

مرخصی نازنین زاغری تبعه ایرانی - انگلیسی که پیشتر تا 30 فروردین تمدید شده بود، برای مرتبه دوم تا پایان اردیبهشت تمدید شد.

سخنگوی قوه قضاییه جدیدترین احکام قضایی صادره در رابطه با مفاسد اقتصادی را اعلام کرد.

دادگاه برای محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس چندماه حبس و جزای نقدی صادر کرد.

ستاد انتظامی سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در درگیری مسلحانه تکاوان انتظامی با قاچاقچیان موادمخدر یک بسیجی قرارگاه شهید سجاد سپاه شهرستان سراوان به درجه رفیع شهادت نائل و سه تن از کارکنان انتظامی نیز مجروح شدند.

روز دوم اسفند عباس امیرانتظام، سخنگوی دولت موقت خبر تشکیل سپاه پاسداران را بر اساس تصمیم هیئت دولت اعلام کرد. امیرانتظام گفت: آیین‌نامه این نیرو تهیه شده و در دست مطالعه و رسیدگی است و تا چند روز دیگر پس از تصویب، این آیین‌نامه اعلام خواهد شد و گارد ملی به وجود خواهد آمد.