شنبه 15 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

کتاب «از دیدار خویشتن» متشکل از دستنویس‌هایی به‌جامانده از طبری است. او در بخش‌هایی از این کتاب به روایت اختلاف‌هایی میان ایرج اسکندری و نورالدین کیانوری درباره چگونگی مواجهه با شاه می‌پردازد.

رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، لزوم صرفه‌جویی همه دستگاه‌های دولتی و نیز ضرورت فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد.

وزیر کشور دولت اصلاحات با تاکید براینکه در ارزیابی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان نباید از مدار انصاف خارج شد، تصریح کرد: شورا و احزاب اصلاح طلب باید بر اساس شرایط موجود کشور در تصمیم گیری ها، راهبرد‌ها و ساختار‌ها تجدیدنظر کنند.

شخصیتی که حاضر است برای انتشار ایده هایش پول هم بدهد درحالی‌که می‌داند نه میان هم‌سلکانش برایش اعتبار و کف و هورا می‌آورد و نه آغوشی در میان مخالفان سابق و حاضرش برایش باز می‌شود. از سوی دسته اول توهین و دشنام می‌شود و دسته دوم را متعجب و گیج کرده است.

شاید بهتر باشد بپرسید پتانسیل رسانه‌ای در ایران چگونه است؟ پتانسیل رسانه‌ای در ایران بسیار بالاست؛ چون مردم به آن نیاز دارند. بااین‌حال، در بخش آنلاین، چون کار می‌تواند راحت‌تر و ارزان‌تر تمام شود و سرعتش بیشتر است، این پتانسیل را می‌شود در فضای آنلاین پاسخ داد نه در فضای کاغذی و مکتوب.

به هر حال، صرفنظر از این موفقیت یا عدم موفقیت وزارت خارجه در محقق کردن این هدف، تلاش‌های ایران برای نقش‌آفرینی در تحولات افغانستان ادامه خواهد یافت. هر چند که این امر ممکن است در آینده نه چندان دور، تحت الشعاع تحولات برجامی قرار گیرد.

ستاد کل نیرو‌های مسلح ضمن هشدار به بر هم زنندگان ثبات امنیت در منطقه اعلام کرد: هر گونه ماجراجویی منجر به عکس‌العمل قاطع نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهد شد که عواقب آن متوجه نیرو‌های متخاصم از جمله آمریکا خواهد بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با همتی چینی خود با اشاره به رفتارهای مداخله جویانه آمریکا در منطقه، این گونه اقدامات را مخل امنیت و صلح و ثبات در منطقه دانست.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: وزارت علوم مدرک تحصیلی سینا کمالخانی، منتخب تفرش در مجلس یازدهم را تایید نکرد. اگر مدرک تحصیلی منتخب تفرش تایید نشود، انتخابات آن حوزه ابطال می‌شود.

دادستان تهران گفت: درباره تخلفات ارزی علاوه بر دریافت کنندگان متخلف ارزی حدود 25 نفر از کارکنان بانک مرکزی تا سطح مدیرکل و تعدادی از افراد متخلف در بانک‌های عامل تحت تعقیب قرار گرفته اند.

برنامه «جهان‌آرا» یکی از برنامه‌های شبکه تلویزیونی «افق» است؛ شبکه‌ای که از بدو تاسیس تاکنون شاهد حضور و فعالیت چهره‌های اصولگرا در خود بوده و حالا و براساس گفته یامین‌پور، از قرار معلوم «نهاد‌های امنیتی» نیز در آن دخل و تصرفی دارند؛ گفته‌ای که دست‌کم تا لحظه نگارش این گزارش، با پاسخی از سوی صداوسیما و شبکه «افق» مواجه نشده است.

اکنون سیاستگذار در تعارض قرار گرفته، از یک سو فرمانده مبارزه با کرونا در تهران هر روز هشدار‌های شدیدی می‌دهد تا مردم را بترساند و بیشتر رعایت کنند از طرف دیگر بنا به ملاحظات دیگری سخنگوی وزارت بهداشت آماری را می‌دهد که تصویر گل و بلبلی از ماجرای کووید -19 عرضه می‌کند.

سخنگوی هیات‌رییسه مجلس از منفی شدن تست کرونا علی لاریجانی خبر داد و گفت: رییس مجلس شورای اسلامی از هفته بعد در جلسات علنی شرکت می‌کند.

اردشیر زاهدی، وزیر امورخارجه دوران پهلوی در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی گفت: ایرانی‌هایی که در خارج می‌گویند بروید آنجا بمب بیاندازید، به نظرم آن‌ها دیگر ایرانی نیستند و شرافتشان را فروختند و از خارج پول بگیرند. من به او [قاسم سلیمانی] افتخار می‌کردم، افتخار می‌کنم و افتخار خواهم کرد، کسی که جان خودش را در راه مملکتش فدا کرد نه کسانی که خودشان را به پول فروخته‌اند.

برخی معتقدند که حذف رائفی‌پور در جریان اصولگرایی کلید خورده است. برخی دیگر هم معتقدند آش آن‌قدر شور شده که بخشی از جریان اصولگرایی را وادار به واکنش کرده است؛ تاجایی‌که رسانه‌ای مانند تسنیم اقدام به بازنشر کامل مطلب جنجالی روزنامه فرهیختگان می‌کند.