شنبه 29 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

دبیر شورای عالی امنیت ملی دیروز نیز در توئیتی پرتاب این ماهواره را به سپاه پاسداران تبریک گفت و عنوان کرد: سپاه پاسداران در سالروز تولدش بار دیگر قاصد نور شد.

سردار جعفرآبادی گفت: در دنیا ابتدا پایدارسازی ماهواره را انجام می‌دهند و بعد هم سنسورهای ماموریتی ماهواره را ظرف یک هفته تا ده روز آینده راه اندازی خواهیم کرد و خبرهای بعدی را هم به اطلاع ملت شریف ایران خواهیم رساند.

برلین به پرتاب ماهواره «نور» از سوی ایران واکنش نشان داد و آن را مغایر با منافع امنیتی اتحادیه اروپا دانست.

سید عباس موسوی در واکنش به اقدامات ایذائی و تحریک آمیز نیروهای آمریکایی در خلیج‌فارس اعلام کرد حافظ منافع آمریکا به وزارت خارجه احضار شده است.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی از ابراز لطف و پیام روحیه بخش و محبت آمیز رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) به آحاد فرماندهان، مسئولین و پاسداران حریم ولایت قدردانی کرد.

سرلشکر سلامی گفت: پیام پرتاب ماهواره نور به فضا این است که ما در توسعه قلمرو قدرت دفاعی خود در زمین، دریا و فضا مصمم بوده و هرگز متوقف نمی شویم.

وزیر خارجه ایران با محکوم کردن حضور نظامیان آمریکایی در خلیج فارس، گفت آنها ملوانان ما را در سواحل جنوبی ایران تحریک می‌کنند.

رئیس‌جمهور پرتاب ماهواره نور توسط سپاه پاسداران را ارزشمند و مبارک توصیف کرد.

شوخی رئیس جمهور با مجری شبکه خبر

رسانه قوه قضائیه: رأی صادره در خصوص اتهامات آقای صادقی غیرقطعی و قابل تجدیدنظر است.

ایشان مدتهاست که منتقدان برجام را کاسب تحریم! می‌نامند، ولی «کاسب کرونا»! برای اولین بار است که مطرح می‌شود و البته، باز هم از زبان رئیس‌جمهور! و از سوی دیگر در آدرسی که از این واژه جدید ارائه می‌دهند، کاسبان کرونا، همان کاسبان تحریم هستند!

وزیر آموزش و پرورش در پیام توییتری در خصوص وضعیت مدارس، پیش‌دبستانی‌ها و مراکز آموزشی غیردولتی اعلام کرد: معافیت 4 ماهه از پرداخت اجاره و امهال 3 ماه حق بیمه کارکنان از مهم‌ترین تصمیمات در این زمینه است.

مرکز رسانه قوه قضائیه، در پی انتشار خبری در برخی رسانه‌ها مبنی بر محکومیت «محمود صادقی» به حبس و جزای نقدی به دنبال شکایت درباره حساب‌های قوه قضائیه، خبر مزبور را مخدوش و فاقد صحت اعلام کرد.

الیاس نارادن و سیدنظام موسوی از منتخبین مردم تهران در مجلس یازدهم، با حمله به علی لاریجانی رئیس مجلس دهم اعلام کردند که رسم لاریجانی را برمی‌اندازند.

سپاه پاسداران اعلام کرد نخستین ماهواره نظامی ایران ماهواره نور صبح امروز با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه با پرتاب ماهواره نور سپاه امروز فضایی شد، گفت: تحقق این مهم بیانگر این است که ما در هر عرصه‌ای ورود کنیم با تکیه بر خداوند متعال و استعداد‌های درونی خود می‌توانیم موفقیت‌های چشمگیر و جهان پسندی داشته باشیم.