پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

سخنگوی شورای نگهبان گفت: وزارت علوم مدرک تحصیلی سینا کمالخانی، منتخب تفرش در مجلس یازدهم را تایید نکرد. اگر مدرک تحصیلی منتخب تفرش تایید نشود، انتخابات آن حوزه ابطال می‌شود.

دادستان تهران گفت: درباره تخلفات ارزی علاوه بر دریافت کنندگان متخلف ارزی حدود 25 نفر از کارکنان بانک مرکزی تا سطح مدیرکل و تعدادی از افراد متخلف در بانک‌های عامل تحت تعقیب قرار گرفته اند.

برنامه «جهان‌آرا» یکی از برنامه‌های شبکه تلویزیونی «افق» است؛ شبکه‌ای که از بدو تاسیس تاکنون شاهد حضور و فعالیت چهره‌های اصولگرا در خود بوده و حالا و براساس گفته یامین‌پور، از قرار معلوم «نهاد‌های امنیتی» نیز در آن دخل و تصرفی دارند؛ گفته‌ای که دست‌کم تا لحظه نگارش این گزارش، با پاسخی از سوی صداوسیما و شبکه «افق» مواجه نشده است.

اکنون سیاستگذار در تعارض قرار گرفته، از یک سو فرمانده مبارزه با کرونا در تهران هر روز هشدار‌های شدیدی می‌دهد تا مردم را بترساند و بیشتر رعایت کنند از طرف دیگر بنا به ملاحظات دیگری سخنگوی وزارت بهداشت آماری را می‌دهد که تصویر گل و بلبلی از ماجرای کووید -19 عرضه می‌کند.

سخنگوی هیات‌رییسه مجلس از منفی شدن تست کرونا علی لاریجانی خبر داد و گفت: رییس مجلس شورای اسلامی از هفته بعد در جلسات علنی شرکت می‌کند.

اردشیر زاهدی، وزیر امورخارجه دوران پهلوی در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی گفت: ایرانی‌هایی که در خارج می‌گویند بروید آنجا بمب بیاندازید، به نظرم آن‌ها دیگر ایرانی نیستند و شرافتشان را فروختند و از خارج پول بگیرند. من به او [قاسم سلیمانی] افتخار می‌کردم، افتخار می‌کنم و افتخار خواهم کرد، کسی که جان خودش را در راه مملکتش فدا کرد نه کسانی که خودشان را به پول فروخته‌اند.

برخی معتقدند که حذف رائفی‌پور در جریان اصولگرایی کلید خورده است. برخی دیگر هم معتقدند آش آن‌قدر شور شده که بخشی از جریان اصولگرایی را وادار به واکنش کرده است؛ تاجایی‌که رسانه‌ای مانند تسنیم اقدام به بازنشر کامل مطلب جنجالی روزنامه فرهیختگان می‌کند.

موسوی‌لاری در نامه استعفای خود که خطاب به عارف نوشته، دلیل استعفا را شرایط جسمی‌اش عنوان کرده است هرچند که این استعفا با شرایط جسمی حقیر مرتبط بوده و از ماه‌ها پیش هم با شما در میان گذاشته بودم؛ اما گمانم این است که این استعفا می‌تواند آغازی بر تغییر ساختار و سازوکار‌های اجماعی و پررنگ‌شدن نقش احزاب و تشکل‌ها باشد.

تیرماه سال جاری حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در سی‌و‌یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، ضمن تأیید خبر بازداشت (م - ز) علت بازداشت او را «مسائل مالی» اعلام کرده بود».

جواب تست جدید آقای لاریجانی منفی شده است و ایشان امروز در محل کارشان حاضر شدند.

نامه آخرین سفیر شاه در آمریکا جمعه در ستون آگهی‌ها در روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر شد.

سوییس در اقدامی نمادین با نمایش پرچم ایران بر یکی از معروف‌ترین قلل این کشور با مردم ایران در مواجهه با ویروس کرونا همدردی کرد.

رئیس جمهور درباره تصمیمات جدید ستاد ملی کرونا گفت: در هر استان و شهرستانی که در وضعیت سفید قرار گرفت بلافاصله همه اماکن و بقاع مذهبی در آن جا بازگشایی می‌شود. درباره وضعیت فعالیت پاساژ‌ها در مناطق گرمسیر هم تصمیم گرفته شد تا برای آنکه آن‌ها در مضیقه نباشند، استانداران مجازند ساعت کار پاساژ‌ها را تا ساعت 20 افزایش دهند.

آلودگی اطلاعاتی یکی از بحران‌های جدی در کشور ما است، یعنی یک نوع تعارف و رودربایستی در میان مسئولان و نهاد‌های حاکمیتی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد مسائل کاملا مشخص و دقیق بیان شود. در ظاهر همه حفظ ظاهر می‌کنند، اما در پشت صحنه، می‌بینید که اختلافات زیادی هست.

پیکر آیت‌الله ابراهیم امینی عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی قبل در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

وزارت امور خارجه نسبت به تصمیم اخیر آمریکا در ایجاد محدودیت برای رسانه‌های ایرانی واکنش نشان داد.