شنبه 29 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

رهبر انقلاب اسلامی «اقامه نماز با توجه و برای یاد خدا» و «توبه و درخواست عفو و بخشش از خداوند بخصوص در ایام ماه مبارک رمضان» را زمینه ساز اعتلای روحی دانستند و در پایان اظهار امیدواری کردند که آحاد ملت و مسلمانان و بویژه دولت‌های اسلامی و مسئولین توفیق عمل به دستور‌های کاربردی قرآن را بیابند، زیرا نسخه شفابخش مشکلات است.

سخنگوی دولت گفت: کرونا در مسیر مدیریت شده است، هیچ استانی در وضعیت قرمز نیست، اما وضعیت عادی هم نیست؛ چراکه ویروس از بین نرفته است.

دبیر ستاد انتخابات گفت: وزارت کشور تاکنون اعتبارنامه 279 منتخب را صادر و امضا کرده است و به‌زودی این اعتبارنامه‌ها را برای معاونت قوانین مجلس ارسال خواهیم کرد. یک نسخه را نیز به شورای نگهبان می‌فرستیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم مجاهد و انقلابی مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی را تسلیت گفتند.

روحانی: اقدامات انجام شده و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که برغم آنکه در مسیر کنترل بیماری قرار داریم، اما اگر چنانچه سطح هشدار‌ها و هوشیاری مردم کاهش یابد، خدای ناکرده ممکن است بیماری اوج بگیرد و در این شرایط ناگزیر به احیاء مجدد محدودیت‌ها باشیم که البته امیدواریم مردم عزیز کماکان هشدار‌ها را جدی بگیرند و جز برای امور ضروری زندگی از منزل خارج نشوند و به مسئولین در کنترل بیماری تا رسیدن...

نماینده تفرش در مجلس یازدهم که ابهاماتی به مدرک تحصیلی او وارد شده بود ادعای جعلی بودن را رد کرد.

شمس الدین حسینی نماینده تنکابن در مجلس یازدهم و وزیر اقتصاد دولت دهم گفت: جمع ما احمدی‌نژادی‌ها در مجلس جمع است؛ 50 نفریم و فراکسیون تشکیل می‌دهیم.

قالیباف، میرسلیم، زاکانی، آقاتهرانی، نیکزاد، حسینی، عباسی، مصری، حاجی‌بابایی، نادران و پزشکیان، 11 گزینه‌ای هستند که این روز‌ها در محافل سیاسی - رسانه‌ای از آن‌ها به عنوان گزینه‌های احتمالی ریاست مجلس آینده صحبت شده و البته ناگفته پیداست که هم می‌توان چندین و چند نفر را به‌راحتی از این فهرست 11 نفره خط زد و هم، می‌توان دیگرانی را به‌جای برخی از این خط‌خوردگان، جایگزین کرد.

این‌جانب که در این سال‌ها شاهد تلاشی بی‌وقفه، دلسوزانه و خالصانه حضرت‌عالی و دیگر اعضای محترم بوده‌ام، از کنار شمابودن بهره‌های معنوی برده و درس‌ها گرفته‌ام اذعان می‌کنم که فرصت در کنار شما بزرگواران بودن غنیمتی است که نباید از دست داد اما شما خود به شرایط جسمی بنده واقفید و در گذشته نیز کرارا به عرض دوستان رسانده بودم که به دلایل شرایط جسمی امکان تداوم مسئولیت و ایفای نقش ندارم

آیت الله ابراهیم حاج امینی نجف آبادی درگذشت. آیت الله ابراهیم امینی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب در سن 95 سالگی دارفانی را وداع گفت. وی در ماه‌های اخیر چند بار بدلیل بیماری در بیمارستان بستری و مرخص شده بود در روز‌های اخیر در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان به مقامات آمریکایی توصیه کرد که کتاب بخوانند.

عضو ارشد ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه هلال ماه مبارک رمضان امشب دیده نشد، تاکید کرد ماه مبارک رمضان شنبه ششم اردیبهشت ماه است.

متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 90 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 5481 نفر رسید و خوشبختانه تا کنون 64843 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

برخی کشورهای عربی از جمله عربستان، مصر، تونس، لبنان و سازمان اوقاف اهل سنت عراق روز جمعه را روز اول ماه مبارک رمضان اعلام کرده‌اند.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه فضا یک نیاز است، گفت: بدون حضور در فضا از خیلی از امکانات نظامی و غیرنظامی که ابعاد وسیعی دارد در فضا هستند. بعد پنجم امور نظامی پس از زمینی، دریایی، هوایی و سایبری، فضایی است.

رایزنی‌ها برای انتقال 101 زندانی ایرانی از گرجستان به کشور از حدود یک سال و نیم پیش آغاز و در پی شیوع کرونا با کندی مواجه و در نهایت این انتقال روز چهارشنبه سوم اردیبهشت انجام شد.