شنبه 15 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

در شرایطی که اوضاع اقتصادی در داخل و سیاسی از خارج با بحران‌هایی روبه‌رو است، بازگشت نظامی‌ها محتمل‌تر می‌شود. اگرچه برخی‌شان سال‌هاست رخت نظامی از تن کنده‌اند و بوروکرات شده‌اند، اما بعید نیست در این بزنگاه با برجسته‌سازی گذشته نظامی خود قصد فتح پاستور کنند.

رییس دفتر رییس‌جمهور در صفحه توییتر خود به یک توییت منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پاسخ داد.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفت: برای 127 شهر سفید هیچ محدودیتی برای انجام مراسم مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگذاشته ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس سخنان اردشیر زاهدی در دفاع از حق صنعت هسته‌ای ایران و تجلیل از سردار سلیمانی را صادقانه توصیف کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای مسکونی شدن جزایر خلیج فارس، تاکید کرد: بنا داریم جزایر خلیج فارس را با ایجاد زیرساخت‌های مسکونی، برای سکونت مردم آماده کنیم و این فرمان فرمانده معظم کل قوا است که مردم در جزایر زندگی کنند.

آقای روحانی عذرخواهی کنید / کارشناسان گفته اند پیش‌بینی قبلی شان درمورد سهم زیارتگاه‌ها در انتقال کرونا اشتباه بوده / با کارشناسان بهداشتی مخالفت ننمایید و دستور بازگشایی زیارتگاه‌ها را بدهید / هرچه بعد معنوی جامعه را ارتقا بخشیم موجب تقویت نظام خواهد شد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: سینا کمالخانی منتخب تفرش نمی‌تواند به مجلس یازدهم راه پیدا کند.

رییس قوه قضاییه با تأکید بر این‌که مسأله معیشت و حقوق کارگران باید بسیار محترم شمرده شود، به سازمان بازرسی کل کشور ماموریت دارد نهایتا ظرف 10 روز با همفکری کارگران و شورایعالی کار گزارش جامعی از نظام مسائل و مشکلات حوزه کارگری تهیه کند.

دفتر رسمی برندینگ (خدمات مشاوره‌ای تجاری‌سازی مالکیت معنوی در ایران) همزمان با گرامیداشت روز جهانی مالکیت معنوی طی مراسمی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور ذبیح الله خداییان معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک آغاز به کار کرد.

روحانی با بیان این‌که «مردم اگر تمایل داشته باشند می‌توانند سهم خود را نگه داشته و از سود آن بهره ببرند»، اظهار کرد: ارزش این سهام هر روز بیشتر می‌شود. البته اگر مردم بخواهند، می‌توانند سهام را بفروشند نحوه فروش سهام را شورای عالی بورس مشخص می‌کند. به نظر من این سهام به کمک مردم آمده است.

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت، دکتر سیروس اصغری دانشمند ایرانی که در آمریکا زندانی است به کووید -19 مبتلا شده است.

کرباسچی: اینکه آقای دکتر عارف یک وقتی نامزد ریاست‌جمهوری شدند و اصلاح‌طلبان به هر دلیلی دنبال آقای روحانی رفتند، نباید باعث این شود که بخواهیم جبران کرده و بگوییم او حتما رئیس شورای عالی باشد. آقای عارف اگر می‌توانند در شورای عالی اصلاحات، فراکسیون امید یا هرجایی نقش برجسته ایفا کنند، باید از او حمایت کنیم، اما اگر در عمل دیدیم شخصیت اجرائی با توانایی برقرارکردن یک سازوکار فعال را ندارد،...

میرسلیم در جواب به این سؤال که با توجه به اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 گفته بود اگر قالیباف به دور دوم برود، فساد او را بیان می‌کند، آیا الان هم حاضر است فساد قالیباف را بیان کند؟ گفته بود: «نباید کاری کرد که برای دستیابی به حقی، حق بزرگ‌تر یعنی مدیریت درست جامعه به نفع مردم، به خطر افتد. کار افراد همفکر خود را بدون نقص نمی‌دانم، اما به آن‌ها تذکر می‌دهم که نقص آن‌ها برطرف...

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح به اشاره به تهدید اخیر ترامپ مبنی بر اینکه در صورت نزدیکی قایق‌های ایران به ناو‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس، به ناو‌های این کشور دستور شلیک داده است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها حتما تجربه کرده اند که اگر کوچکترین اقدام و تعرضی علیه آب‌های سرزمین جمهوری اسلامی و منافع مردم ما داشته باشند، سیلی‌ای محکم‌تر از قبل خواهند خورد؛ چراکه ما در بحث دفاع از کشورمان با کسی...

این ایران‌گرایی ایشان و این که سردار سلیمانی را سمبل تمامیت ارضی ایران دانسته، به تازگی مطرح شده و یک مقدار باورکردنش برای من دشوار هست. من با این که با تئوری توطئه مخالفم، اما اگر قرار بود روی انگیزه زاهدی از بیان این سخنان شرط‌بندی کنم، آن را مصالحه و کنار آمدن با نظام می‌دانستم.

رهبر انقلاب با صدور ابلاغیه‌ای ضمن موافقت با درخواست رییس‌جمهور برای آزادسازی سهام عدالت و با اشاره به نقش سهام عدالت در گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های کم درآمد، موارد سه‌گانه‌ای را به عنوان امور لازم الرعایه در این واگذاری‌ها مورد تأکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: دولت هر چه زودتر اقدامات مقتضی را به عمل آورد تا مردم سریعتر از منافع سهام خود بهره‌مند شوند.