پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تجلی ایمان و امید در صنایع دستی ما مشهود است و ملت ما با این هنر می‌تواند به توسعه پایدار برسد اما این صنعت از ادبیات توسعه و اقتصاد کنار مانده و باید به آنها منتهی شود.

وب‌گاه عصر ایران

دکتر سروش پنج ماه دیگر 78 ساله می‌شود. اینکه یک پیرمرد 78 ساله این قدر انگیزه داشته باشد برای تاختن به یک پیرمرد 90 ساله، از عجایب است. در این سن و سال، افراد معمولا در آرامش و پختگیِ پیری به سر می‌برند و اهل گلاویز شدن با این و آن نیستند.

خبرگزاری مهر

اردبیل - معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تجلی ایمان و امید را که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر بر آن تاکید کردند در هنر صنایع دستی به عینه مشاهده می کنیم.

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - استان یزد در صنایع دستی در قالب رشته‌های متنوع دارای سابقه طولانی است که بخش به دلیل ظرفیت‌های قابل توجه در زمینه اقتصادی و فرهنگی، حمایت هرچه بیشتر دولت از این بخش علاوه بر زمینه سازی برای معرفی استان، می‌تواند به تقویت درآمد فعالان این حوزه نیز کمک کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سارا فلاحی درباره سفر صبح امروز (دوشنبه) آیت الله رییسی به کشور‌های آمریکای لاتین گفت: اساس و پایه سیاست خارجی دولت سیزدهم گسترش روابط با کشور‌های دوست و همسو با منافع ایران است. از این نظر تقویت روابط با ونزوئلا و کشور‌های آمریکای لاتین برای ایران اهمیت زیادی دارد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ونزوئلا از کشور‌های است...

خبرگزاری مهر

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم توجه به موضوعات حفاظت و آموزش در فعالیت باغ‌های وحش تاکید کرد.

خبرگزاری مهر

رشت - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دست گیلان از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و فرش نفیس در موزه مردم شناسی رشت خبر داد و گفت: استقبال مردم از نمایشگاه‌های صنایع در گیلان کم نظیر است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی رشته‌های صنایع‌دستی به فراموشی سپرده شده‌اند که باید احیا شوند و بهترین راه احیا نیز روش استاد و شاگردی است که اجرایی شدن این روش در شورا با کمک دانشگاه فرشچیان مصوب و ابلاغ شده است.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی؛ شورای جهانی صنایع دستی را زیرمجموعه یونسکو دانست و گفت: ثبت های جهانی موجب رونق بخشی به روستاها و شهرها شده است.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه گسترش

گردشگری به‌مثابه سیر انسان در گذر زمان و در بستر فضای جغرافیایی؛ چند دهه است به‌عنوان پیشران توسعه همه‌جانبه کشورهایی قرار گرفته است که دارای جاذبه‌های خاصی برای مخاطبان هستند؛

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، با توجه به ارائه لایحه عفاف و حجاب به مجلس، شب گذشته (یکشنبه 21 خرداد ماه) نخستین نشست برای شنیدن دیدگاه صاحب نظران و نخبگان مسائل حوزه خانواده و عفاف و حجاب با حضور محمدباقر قالیباف برگزار شد. در این نشست عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس، مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی، موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی، محمدتقی نقدعلی عضو هیئت رئیسه...

وب‌گاه مشرق نیوز

نخستین نشست بررسی لایحه عفاف و حجاب برای شنیدن دیدگاه نخبگان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

خبرگزاری مهر

نخستین نشست بررسی لایحه عفاف و حجاب برای شنیدن دیدگاه نخبگان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.