پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری مهر

رشت - سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: بنای تاریخی «حاج صمدخان» رشت مرمت و بازسازی می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه به صنایع دستی باید به عنوان یک صنعت پایه نگریست، گفت: صنایع دستی این استان برای دستیابی به جایگاه واقعی خود در کشور باید تجاری‌سازی شود.

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - احمد آخوندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: 39 رشته صنایع دستی استان به ثبت ملی و یک رشته نیز به ثبت جهانی رسیده است. نمایشگاه ملی صنایع دستی از پنجم تا 9 تیرماه با میزبانی یزد برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

ارومیه - ایرنا - معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: سال گذشته، 14 میلیون و 290 هزار دلار صنایع دستی از این استان به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سعید جلیلی؛ میزگردی با عنوان «حلقه مفقوده فضای مجازی» با هدف نقد و بررسی فیلترینگ فضای مجازی و پیامد‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن، به همت انجمن سلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و با حضور دکتر مهدی رضا برنا، دکتری مهندسی هوش مصنوعی و آقای محمد مهدی حبیبی، رئیس سازمان فضای مجازی پاک، برگزار شد. به طور کلی...

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در حال طراحی ناحیه صنایع دستی در اصفهان هستیم و همه بافت‌های تاریخی این شهر به ناحیه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی تبدیل خواهد شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: در کنار صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی وجود دارد، بدون توجه به هنر‌های سنتی، صنایع دستی بی‌ریشه خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: به عنوان یک هشدار جدی، مجدد به میراث فرهنگی اصفهان دستور می دهم که با حساسیت بالاتر در مورد بافت و خانه‌های تاریخی اصفهان تصمیم گیری شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی دیدار و گفتگو کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سرلشکر باقری گفت: جهان در آستانه نظم نوینی ایستاده است که در آن آمریکا در رأس هرم قدرت جهانی نیست و رژیم صهیونیستی نیز در مسیر تضعیف قرار دارد و در مقابل جمهوری اسلامی ایران به‌یاری خداوند در مسیر قدرت‌یابی قرار گرفته است و در حال استفاده از ظرفیت‌های خود برای یک حرکت جهشی رو به جلو در همه زمینه‌ها است.

وب‌گاه فرارو

همچنین وزیر میراث فرهنگی که اولین روزِ هفته صنایع دستی را در اصفهان آغاز کرد، با اشاره به مشکلات هنرمندان صنایع دستی گفت: تمام تلاشمان این است که رونق تولید ایجاد و در کنار آن باید بزرگان و هنرمندان این حوزه را تکریم کنیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: سرلشکر باقری گفت: اگر بخشی کارآمدی خود را از دست داده و نیازمندی نسبت به آن وجود ندارد شجاعانه نسبت به جمع‌کردن تصمیم گرفته شود زیرا ماندن پای روش‌ها و سنت‌های قدیمی و محصولات بدون استفاده در میدان‌های امروز وآینده طبیعتاً خطای بزرگی است.

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - بیست و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی شامگاه شنبه با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل باغ موزه چهلستون اصفهان افتتاح شد.

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: وقتی صحبت از مشارکت بخش خصوصی می شود تصور بر این است که ابنیه تاریخی یا نفایس را واگذار می‌کنیم، اما این یک دروغ بزرگ است.