پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ادیب‌زاده از هدف اداره‌کل موزه‌ها در حفظ و پاسداشت فرش ایرانی گفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: وزیر کشور در پاسخ به این سوال که پیش از به نتیجه رسیدن لایحه عفاف و حجاب، مبنای عملکرد برای برخورد با بی‌حجابی چیست؟ گفت: می توان براساس قوانین موجود برخورد شود.

خبرگزاری تسنیم

جایزه "دست خط زرین امام" در سالگرد جنگ ایران و عراق و "قلم موی زرین" بخش کوچکی از افتخارات نقاش ایرانی است.

خبرگزاری ایرنا

کیش - ایرنا - رییس کمیسیون بانوان اتاق تعاون کشور با اشاره به اقدامات سازنده دولت سیزدهم در تقویت تعاونی‌ها و بخش خصوصی گفت: هدف گذاری یک میلیارد و 700 میلیون دلاری در حوزه صادرات صنایع دستی می‌تواند سبب تحول در این حوزه شود و اقدامی ستودنی است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت که امروز در جمع روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج تمتع در هتل راما المدینه سخن میگفت، با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) مبنی بر اینکه حج عامل آرامش قلب‌هاست، اظهار داشت: زائری ممکن است در این سفر به واسطه برخی از احکام دچار نگرانی شود؛ لذا روحانیون کاروان‌ها مسائل...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بنابر اعتقاد یک کارشناس اقتصادی، هم‌اکنون جامعه ایران دوقطبی شده است. یک گروهی توانستند روی موج تورم سوار شوند و بالا روند و بخشی قابل توجهی از هرم جمعیتی هم عملا از تورم جا مانده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

کیش - ایرنا - معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش صنایع دستی در جذب گردشگر، گفت: برند سازی صنایع دستی به طور جد دنبال می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حین بازدید از نمایشگاه داربافته‌های عشایر قشقایی بخش وردشت روستای مهرگرد شهرستان سمیرم استان اصفهان، اسب سواری هم کرد.

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه به دستور رییس جمهور، ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در ورودی همه شهرها ضروری بوده و لازم است مسوولان شهرها در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

خبرگزاری مهر

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جمع خادمان فرهنگی، لزوم پرهیز از بیان سخنان و رفتارهای اضطراب‌آور را یادآور شد و به آنان توصیه کرد که حفظ آرامش زائران خانه خدا را در اولویت قرار دهند.

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: بیش از10 هزار هنرمند خوزستانی در رشته های مختلف صنایع دستی فعالیت دارند.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و کردشگری استان فارس گفت: طرح ویژه ساماندهی ونظارت بر خانه مسافرهای شیراز آغاز شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اینکه کار ارسال آثار سالمندان تهرانی به دبیرخانه دایمی این جشنواره از هفته‌های قبل آغاز شده است، افزود: تاکنون 3 هزار اثر شامل 400 اثر قرآنی در حوزه تلاوت، 900 اثر صنایع دستی، 600 اثر ادبی، 120 اثر در قالب هنر‌های نمایشی و 980 اثر نیز در حوزه‌های موسیقی و دیگر هنر‌ها به دبیرخانه دایمی جشنواره ارسال...

وب‌گاه مشرق نیوز

ما با داشتن 14 شهر جهانی صنایع دستی، سرآمد جهانیم و هیچ رقیبی نداریم اما بهره وری اقتصادی ما از این صنعت فرهنگی درآمدزا در سال گذشته فقط 224 میلیون دلار بوده است.

وب‌گاه فرارو

همزمان با فرارسیدن هفته صنایع دستی، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نمایشگاه داربافته‌های عشایر قشقایی بخش وردشت روستای مهرگرد شهرستان سمیرم استان اصفهان بازدید کرد.

وب‌گاه عصر ایران

نقاشی کامیون نیز یک تجارت بزرگ است. تنها در شهر کراچی پاکستان بیش از 50000 نفر در این صنعت غیرقانونی و در عین حال پرسود مشغول هستند. کارگاه‌های خانوادگی متشکل از کارآموزان و صنعتگران آموزش دیده، و مغازه‌های کوچکی که انواع زیورآلات و لوازم جانبی عجیب و غریب را می‌فروشند، در اطراف حیاط کامیون‌ها تجمع می‌کنند.