پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سیاست‌هایی که منجر به تغییر زندگی و حیات طبیعی آدمیان می‌شوند، تنها یک سیاست اشتباه نیستند. این سیاست‌ها حکایت از آن دارند که تصمیم‌گیرندگان به‌طور عجیبی اصرار بر آن دارند که رویکردهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی‌شان صحیح است و برای عبور از مشکلاتی که این رویکردها ایجاد کرده، حاضرند زندگی طبیعی و حیات معمولی شهروندان را که محصول حق ذاتی آنان و تجربه جوامع بشری در گذر قرن‌ها است، دچار دگرگونی...

خبرگزاری دانشجو

دبیر شورای توسعه سواحل مکران گفت: تمام دارایی‌ها و پروژه‌های منطقه به سازمان توسعه سواحل مکران منتقل شده تا درباره آن تصمیم‌گیری شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بزرگترین یاقوت جهان در یک حراجی در نیویورک حدود 35 میلیون دلار (1700 میلیارد تومان) فروخته شد.

خبرگزاری مهر

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سفر موفقیت آمیز و افتخار آفرین ناوگروه 86 ارتش، گفت: پیام این سفر نشان از قدرت و توسعه جغرافیای نقش آفرینی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دنیا دارد.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - امروز نخستین محله هنر و صنایع دستی کشور در بافت تاریخی شیراز ایجاد شد تا در گام‌های آینده محل رفت و آمد گردشگران داخلی و خارجی باشد و روزهای پررونقی را برای دست‌آفریده‌های این شهر جهانی رقم بزند.

خبرگزاری تسنیم

محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی، شعیب حسینی مقدم را به عنوان دبیر هیئت‌های اندیشه‌ورزی اداره کل هنرهای تجسمی منصوب کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: همانطور که جذب جوانان توانمند، متخصص، با استعداد و متعهد و انقلابی در این زمانی که دشمن در پی جذب جوانان است امری ضروری است؛ انتخاب مدیران شایسته‌ها و مراقبت نسبت به آینده آنها مسئله بسیار مهمی است که باعث افزایش بهره وری می‌شود.

خبرگزاری مهر

پارچه ابریشمی باقی مانده از دوره عباسی یک نبرد را در دو سوی پارچه نشان می‌دهد نبردی که توسط هنرمندش دو رو بافته شده و یک صنایع دستی منحصر به فرد را در موزه هنر دوره اسلامی به رخ می‌کشد.

خبرگزاری مهر

دبیر شورای توسعه سواحل مکران گفت: تمام دارایی‌ها و پروژه‌های منطقه به سازمان توسعه سواحل مکران منتقل شده تا درباره آن تصمیم‌گیری شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: دقت، توجه و سرمایه گذاری در علوم و فناوری‌های نو ظهور بسیار مهم و ضروری است و در این راستا باید از تمام ظرفیت و توانمندی‌های کشور استفاده شود و در مقابل نیز اگر بخشی کارآمدی خود را از دست داده و نیازمندی نسبت به آن وجود ندارد شجاعانه نسبت به جمع کردن تصمیم گرفته شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آمار موضوعی کتاب‌های ثبت شده در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران در اردیبهشت ماه 1402 نشان می‌دهد که در این ماه در مجموع 10هزار و 176عنوان کتاب از سوی هزار و 405 ناشر منتشر شده است. از مجموع آثار منتشر شده در این ماه 7هزار و 223 عنوان کتاب تالیف و 2هزار و 953 عنوان کتاب ترجمه در پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفت. بیشترین آثار تالیفی در موضوعات...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سرلشکر باقری گفت: اگر یک بخش از تولید، کارآمدی خود را از دست داده و نیازمندی نسبت به آن وجود ندارد، شجاعانه نسبت به حذف آن تصمیم گرفته شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

دیوید بکام قبل از امضای قرارداد با لیونل مسی از راهنمایی‌های سر الکس فرگوسن استفاده کرد و با آوردن این سوپراستار به آمریکا تحولی شگرف در فرهنگ فوتبال در این کشور ایجاد کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: نشست نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با حضور هادی حجازی‌فر دبیر جشنواره در سالن کنفرانس دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

پردیس - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پردیس گفت: حدود 300 صنعتگر در بیش از 44 رشته هنری و صنایع دستی در این شهرستان فعالیت می‌کنند و شماری از آنان از اساتید شاخص و برجسته کشوری هستند.