پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری مهر

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سفر موفقیت آمیز و افتخار آفرین ناوگروه 86 ارتش نشان از قدرت و توسعه جغرافیای نقش آفرینی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دنیا است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پارچه ابریشمی باقی‌مانده از دوره عباسی یک نبرد را در دو سوی پارچه نشان می‌دهد نبردی که توسط هنرمندش به صورت دو رو بافته شده و یک صنایع دستی منحصر به فرد را در موزه هنر دوره اسلامی به رخ می‌کشاند.

وب‌گاه گسترش

بر اساس دستور رئیس جمهور در ورودی هر شهر بازارچه صنایع دستی باید وجود داشته باشد. در آینده نزدیک شاهد اتفاق بزرگی در حوزه صنایع‌دستی خواهیم بود.

خبرگزاری تسنیم

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: اگر بخشی کارآمدی خود را از دست داده و نیازمندی نسبت به آن وجود ندارد شجاعانه نسبت به جمع کردن تصمیم گرفته شود زیرا ماندن پای روش‌ها و سنت‌های قدیمی و محصولات بدون استفاده در میدان‌های امروز و آینده طبیعتا خطای بزرگی است.

خبرگزاری ایرنا

اصفهان _ ایرنا_ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که همزمان با روز جهانی صنایع دستی به استان اصفهان سفر کرده است، از صنایع‌دستی روستایی و عشایری سمیرم بازدید کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع با اشاره به اینکه این وزارت خانه در بخش نظامی با پیشرفت‌های خود در صنعت دفاعی موجب ایجاد بازدارندگی برای کشور و در بخش غیر نظامی نیز به عنوان پیشران صنعت کشور شناخته می‌شود گفت: وزارت دفاع جزء ارکان اساسی و راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که ماموریت‌های سنگینی...

وب‌گاه خبر آنلاین

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ارزش صادرات صنایع دستی استان کرمانشاه برابر با 28 میلیون دلار بود.

خبرگزاری مهر

10 هزار و 176عنوان کتاب توسط هزار و 405 ناشر در اردیبهشت ماه 1402 راهی بازار نشر شده که از مجموع آثار منتشر شده در این ماه 7هزار و 223 عنوان کتاب تالیف بوده است.

خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - صنایع دستی تبلور عشق و هنر گذشتگان بر کالبد اجسام در خلق محصولاتی کاربردی برای رفع نیازها است و میراث‌داری و تولید انبوه این صنایع در حفظ و معرفی غنا، هویت، اصالت و فرهنگ جای جای ایرانی اسلامی نقشی مهم دارد.

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - همزمان با روز جهانی صنایع دستی خانه کارآفرینی و بازارچه خیریه موسسه خیریه و عام المنفعه دارلااکرام در جوار روزبازار خیابان بهشت صادق بوشهر راه‌اندازی شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی گفت: این دوره از جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک با حضور 58 گروه هشتم تیر ماه کار خود را آغاز می‌کند.

وب‌گاه عصر ایران

مراسم یادبود و بزرگداشت فرزاد خلیفه، روز سه شنبه 23 خردادماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌گردد. فرزاد خلیفه علاوه بر ادبیات و شعر در حوزه اجرای تلویزیونی و کارگردانی و تهیه کنندگی تلویزیون نیز فعال بود

وب‌گاه مشرق نیوز

گذر آقانجفی، با اینکه دستور توقف ساخت این گذر داده شده و سازمان نوسازی بهسازی شهرداری اصفهان، مشغول کف‌سازی و بدنه‌سازی گذر است، اما باز هم حال خانه‌های تاریخی این بافت، خوب نیست.

خبرگزاری مهر

این روزها تامین مواد اولیه گران و تورم پرشتاب موجب شده تا سبد خانواده از صنایع دستی تهی شود، با این حال راهکارهایی برای جذب دوباره آن مانند خلاقیت در تولید و توجه ملی به آن وجود دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نمایشگاه «پلکان» با موضوع نقاشی کودکان، به همت انجمن هنرمندان نقاش ایران در شش گالری خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.