چهارشنبه 18 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: فضای موجود نشان می‌دهد که امسال آرایش انتخاباتی تغییر خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا

گرگان - ایرنا - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران فصل‌های مشترک فراوانی با همسایگان دارد که یکی از ویژگی‌های مشترک با ترکمنستان، مختومقلی فراغی است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

انتخابات ترکیه فراز و نشیب های قابل توجهی را از خود به جا گذاشته است و رسیدن به دور دوم صحنه حساسی را برای آینده ترکیه رقم زده است. هرچند برخی کارشناسان بر این باور اند که انتخاب قلیچداراوغلو چندان تغییری در وضعیت سیاست خارجی و سیاست های کلان ترکیه ایجاد نمی کند و تنها ترکیه به علت ائتلاف شش گانه اطراف او به چالش ها داخلی کشیده می شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

حداد عادل با اشاره به فضای انتخاباتی کشور افزود: جمع بندی‌ها نشان می‌دهد که امسال آرایش انتخاباتی تغییر خواهد کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق از این نمایشگاه بازدید و برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در مناطق آزاد اعلام آمادگی کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: در نوجوانی فکر می کرد از «کمال الملک» هم بهتر می تواند کار کند. وجودش سرشار از میل به نوآوری بود و می خواست اثری بسازد که خودش طرح و الگوی آن را ریخته باشد. بزرگتر که شد، فهمید ماجرا پیچیده تر و عمیق تر از آن است که سال ها قبل فکر می کرده اما به حدی خلاقیت و هنرش را شکوفا کرد که به راستی برای فرهنگ و هنر کشور کم از کمال الملک ها تاثیرگذار نبود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

خیام نیشابوری یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان و فلاسفه ایرانی محسوب می‌شود که رباعی‌سرایی وی، تضمینی برای جایگاه رفیع فلسفی و علمی او بود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گزوه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه13، محمد هادی علی‌احمدی، شهردار منطقه گفت: با توجه به رویکرد منطقه 13 در اجرای برنامه‌های نو، جشنواره ایران من با هدف آشنایی شهروندان به ویژه نسل جوان با آداب و رسوم استان‌های ایران، روز پنجشنبه 28 اردیبهشت از ساعت 10 تا 12 در بوستان جنگلی سرخه‌حصار برگزار می‌شود. او افزود: در این جشنواره که به ابتکار اداره فرهنگی...

خبرگزاری مهر

کتاب «المعرب؛ فرهنگ واژگان عربی شده از زبان‌های غیر عربی به روش الفبایی» توسط انتشارات امیرکبیر در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پارک آبی "تل خسرو" یاسوج گفت: مردم ما امروز نیاز به شادمانی دارند و صدا و سیما بجای برخی سخنرانی های بی حاصل، برنامه های شادی آفرینی پخش کند.

خبرگزاری تسنیم

سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه سازمان سینمایی تحت أمرش را حمایت‌گری، هماهنگی و تأیید محتوای فیلم‌ها معرفی کرد و گفت که در این زمینه شورایی را با نمایندگان ارگان‌ها تشکیل داده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خواستار افزایش همکاری سازمان ها و نهادها با مدیریت شهری برای اجرای شایسته حکمرانی محلی شد و گفت: در ضعف یا نبود همکاری بین سازمانی برای استقرار نظام حمایت های اجتماعی، ارائه خدمات به شهروندان تحت الشعاع قرار خواهد داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پارک آبی "تل خسرو" یاسوج گفت: مردم ما امروز نیاز به شادمانی دارند و صدا و سیما بجای برخی سخنرانی های بی حاصل، برنامه های شادی آفرینی پخش کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مستند «حقیقت گمشده» با روایت داستان سرگذشت رازآمیز کتاب طلاکوب خیام در کشتی تایتانیک امشب از شبکه مستند پخش می‌شود.