دوشنبه 16 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه عرشه آنلاین

2 هزار قطعه نبات، 110 کیلوگرم گل‌یاس، 100 هزار لیتر بنزین، سفر به 120 پایتخت جهان، هزار بار سفر به کربلا با پای پیاده، اعضای بدن داماد، دریافت یک و نیم تن گل مریم، 2 هزا قطعه شکلات و تهیه یک کتابخانه پر از کتاب‌های فلسفی

خبرگزاری مهر

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مرمت یک کار ساده نیست بلکه یک کار ارزشمند و متعالی است. در حقیقت مرمت کار خداست.

خبرگزاری مهر

نمایشگاه «دستاوردهای فناورانه در مستندسازی بناها و محوطه‌های تاریخی» با هدف معرفی بناها و محوطه‌های تاریخی با تکیه بر فعالیت‌های فناورانه افتتاح شد.

خبرگزاری مهر

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اینکه شهرداری تهران بزرگترین همکار میزبان نمایشگاه کتاب است گفت: امکانات برای برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نبود.

خبرگزاری دانشجو

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رمضانی گفت: در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران یارانه خرید کتاب به اقشار بیشتری تعلق خواهد گرفت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فرهنگسرای کار و تعاون دومین دوره مسابقه نقاشی «به رنگ خدا» با محوریت و مضامین آیات قرآنی و با بهره‌مندی از رنگ‌های قرآنی برای نونهالان و کودکان برگزار می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - هنرمند جوان هرمزگانی رشته گرافیک و هنرهای تجسمی به عنوان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان هرمزگان معرفی شد.

خبرگزاری مهر

مشهد منتقد و مستند ساز مشهدی گفت: پس از شهادت شهید آوینی و چاپ کتاب‌هایش ما به یکباره با گنج روبرو شدیم چرا که تأثیر مجموعه کتاب‌های شهید آوینی بعد از شهادتش دو چندان شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

گِریستَن یکی از واکنش‌های رفتاری است. باید توجه شود که گریستن با تولید اشک متفاوت است. اشک واکنش چشم به یک محرک شیمیایی مانند بوی پیاز یا گاز اشک‌آور است و مواد شیمیایی موجود در اشک و گریه با هم تفاوت دارند؛ مانند اشکی که با دیدن یک فیلم غم‌انگیز پدید می‌آید از اشک حاصل از بوی پیاز، پروتئین بیشتری دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تذکر لسانی به شرطی جواب خواهد داد که قبل از آن گفت و گوی صمیمانه داشته باشیم و اگر بخواهیم که گفت و گویی اثر بخش داشته باید همراه با ملایمت و نرمی باشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ فصول مختلفی دارد و تمام آن زیباست، اما هیچ‌یک به زیبایی هنر نیست؛ اگر بخواهیم با جهان گفت‌وگو کنیم زبانی جز هنر وجود ندارد.

وب‌گاه عصر ایران

محمدرضا محمدیوسفی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مدیران رسانه طی نامه ای از معاون اول رئیس جمهور تقاضای تعویق این حکم از قانون بودجه 1402 را کرد.

خبرگزاری مهر

ترجمه کتاب «بامعنا زیستن: معنای انسانی در جهانی خاموش» نوشته تاد می فیلسوف معاصر توسط نشر لگا منتشر و راهی بازار نشر شد.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: تقارن رویداد اردبیل 2023 با جشنواره بین المللی کوچ عشایر، فرصتی برای بازدید سفرای کشورهای عضو اکو از ظرفیتهای استان و ثبت این برنامه محلی و سنتی در تقویم سالانه آن سازمان است.

خبرگزاری تسنیم

کمیته بین‌المللی پارالمپیک با اعلام فاصله 500 روز تا آغاز بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس، به بررسی اعداد مهم، شاخص‌ها و برخی نمادهای فرانسوی در ارتباط با این رویداد ورزشی پرداخت.