دوشنبه 16 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه عصر ایران

شناسنامه یک جریان و گروه سیاسی که متاسفانه ردپایی از آن در مجلس وجود دارد برای همگان اعم از اصولگرا و اصلاح طلب مشخص است ولی با فرار روبه جلو، دیگران را به سیاسی‌کاری و بهره برداری انتخاباتی متهم می‌کنند!

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز چهارشنبه (30 فروردین) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: امسال شاهد رشد 15 درصدی سفر‌های نوروزی بودیم. وی افزود: مازندران مقام اول، گیلان دوم و خراسان مقام سوم سفر‌های نوروزی را به خود اختصاص دادند. رکورد 6 میلیون بازدید از مراکز فرهنگی در تعطیلات نوروزی را داشتیم. حدود...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، همزمان با آخرین روز‌های ماه مبارک رمضان «محفل انس با قرآن» که سرآغاز فعالیت‌های قرآنی کانون در حوزه کودک و نوجوان به شمار می‌رود با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون، مریم حقی مدیرکل کانون استان تهران و همچنین برخی از قاریان، حافظان و استادان برجسته...

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بیانیه ای نوشت: آقای توانگر اعلام نموده که کمبود قانون درباره عفاف و حجاب وجود ندارد و نیاز به قانون جدید هم نیست! در حالی که در نامه سه صفحه ای بهمن ماه سال گذشته ستاد امر به معروف و نهی از منکر به رئیس مجلس شورای اسلامی، توضیح داده شده است که عمده دلایل مشکل عفاف و حجاب، قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است که افراد ضعیف الحجاب را مجرم نامیده...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امسال شاهد رشد 15 درصدی سفرهای مردم از 25 اسفند تا 15 فروردین بودیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

در پانصدوسی‌وسومین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران با عنوان «مسلخ ایدئولوژی»، فیلم سینمایی «کشتزارهای مرگ» به کارگردانی رولند جافی محصول سال 1984 نقد و بررسی و از تاثیرات فاجعه‌بار ایدئولوژی مائوییستی «بازگشت به نقطه صفر» خمرهای سرخ بر زندگی مردم کامبوج گفته شد.

خبرگزاری مهر

وزیر اسبق اطلاع رسانی ایالت خیبرپختونخوا پاکستان گفت امام خمینی با درایت خود آخرین جمعه رمضان را به به نام روز جهانی قدس نامگذاری و به عنوان اولین رهبر جهان اسلام به فلسطین توجه کرد.

خبرگزاری مهر

کتاب «تاملات نابهنگام» نوشته فردریش نیچه با ترجمه رضا ولی‌یاری توسط نشر مرکز منتشر و راهی بازار نشر شد.

وب‌گاه گسترش

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اجرای طرح عفاف و حجاب توسط فراجا قابل تقدیر است، گفت: همه دستگاه‌هایی که در زمینه حجاب و عفاف وظیفه دارند و وظایف آنها در قانون تصریح شده باید به وظایف خود عمل کنند.

خبرگزاری مهر

در مواردی تحلیل‌های هوسا تی وی به منزله زنگ خطر موجب آگاهی دولت‌ها و ملت‌های افریقایی شده و موجبات عکس العمل های مسئولان بلند پایه کشورهای افریقایی علیه کشورهای استعماری را فراهم کرده است.

وب‌گاه عصر ایران

«زیگورات اور» برای «نانا» (Nanna)، ایزد ماه بین‌النهرین شاخته شد و در عراق امروزی واقع شده است. این بنا 30 متر ارتفاع دارد و مردم برای اجرای مراسم تشریفاتی می‌توانستند به کمک مجموعه‌ای از پله‌ها به بخش بالایی بنا دسترسی داشته باشند. این بنا که بیش از چهار هزار سال قدمت دارد، زمانی ساخته شد که «اور» مرکز یک پادشاهی بزرگ در این منطقه بود. «زیگورات اور» نیز در طول تاریخ چندین‌بار بازسازی...

خبرگزاری تسنیم

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به سهم 85 درصدی هزینه‌های جاری در بودجه فرهنگی کشور گفت: در همه ادوار و دولت‌ها بودجه فرهنگی بسیار ناچیز بوده و در مقایسه با هزینه غذای زندانیان فقط دو برابر است.

وب‌گاه فرارو

براساس قوانین شهری محتوای همه تابلو‌های تجاری و فرهنگی پایتخت در کمیته تبلیغات فرهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران باید تایید و سپس اجازه اکران پیدا کند، اما گویا این قانون سفت و سخت، شامل حال این دیوارنگاره نیست و احتمالا درباره محتوای آن در اتاق فکر یا چیزی شبیه به آن در همان سازمان متولی تصمیم‌گیری انجام می‌شود.