دوشنبه 16 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری تسنیم

شبکه‌های مختلف رادیویی با تدارک گسترده و تهیه ویژه برنامه‌های شاد و مفرح، عید سعید فطر را جشن می‌گیرند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - 6 نمایشگاه تجسمی، روز جمعه اول اردیبهشت 1402، در گالری‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شوند.

وب‌گاه خبر آنلاین

تازه‌ترین اثر مصطفی رحماندوست؛ «علی کوچولو، کمد و ماهی» شامل دو قطعه شعر متفاوت، منتشر شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، هفتمین برنامه «صمیمانه» با حضور آرش دارابیان مدیر سکوی اپیزود، محمدامین طالبی مدیر اجرایی سامانه کدومو، سجاد سامانی مدیر پروژه کدومو موسسه تبیان، سید امیر آقایی دبیر قرارگاه بازار پردازی صنایع فرهنگی و معاون دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور و برخی مدیران...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی نشست‌های علمی با موضوع میراث فرهنگی و بحران در یزد، اصفهان، ارومیه و شیراز برگزار می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

تمدن غرب، عفاف و حجاب را سدی بزرگ در برابر رواج نظام سرمایه‌داری و سبک زندگی غربی می‌داند که برای شکستن مقاومت فرهنگی جامعه ایرانی و فعال‌سازی گسل‌های درونی، بر آن تمرکز کرده است.

خبرگزاری مهر

«کلمات بدون نقطه حرف می‌زنند» عنوان یکی از کتاب‌ها نوشته عابدین پاپی است که در قالب یک مجموعه هشت جلدی توسط انتشارات زهره علوی چاپ و راهی بازار نشر شد.

خبرگزاری مهر

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌گوید برای فرهنگسازی در حوزه حجاب می‌توان جشنواره عروسک سازی با موضوع پوشش راه اندازی کرد تا کاراکترهای جدیدکه خلق شدند را به دست مخاطبان رساند.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری مهر

نویسنده رمان «صور سکوت» گفت: یکی از مهمترین‌ها چیزهایی که در مورد داستایوفسکی شنیدم، حرفی است که شهید آوینی می‌زند. آوینی در مورد ادبیات کم حرف زده، ولی نکات مهمی گفته است.

خبرگزاری مهر

شاید مکرون قصد دارد با اعمال فشار به اسرائیل، لابی صهیونیست‌ها در این کشور را که قدرتمندترین لابی اسرائیلی در اروپا است، مجاب به حمایت از سیاست‌های وی در اروپا کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری آنلاین نوشت: «دوشان‌تپه» یکی از دروازه‌های قدیمی تهران بود و همین‌طور نام قریه‌ای در شرق شهر که به‌نوعی حومه تهران محسوب می‌شد. این قریه خوش‌آب و هوا که از محدوده ارک شاهی فاصله زیادی داشت، علاوه بر اینکه یکی از دروازه‌های دوره ناصری بود که حد و حصر تهران را مشخص می‌کرد، شکارگاه ناصرالدین‌شاه قاجار هم بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وقتی شهری را به حال خودش رها می‌کنند، چه بلایی به سر خانه‌هایش می‌آید؟ پاسخ این است که طبیعت آن‌ها را با خود یکی می‌کند. خزه شروع به پوشاندن ساختمان‌ها می‌کند، شن و ماسه کل خانه ها را می‌بلعد و درختان و حیوانات از گذرگاه‌هایی که زمانی پررفت‌وآمد بود بالا می‌روند.