دوشنبه 16 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری مهر

آستانه اشرفیه - مراسم سنتی سحرخوانی در روستای سیاهکوچه آستانه اشرفیه برگزار شد.

وب‌گاه فرارو

بسیاری در روز‌های اخیر پرسیده‌اند که چگونه آثار تاریخی ایران از کشور خارج می‌شود و برای جلوگیری از آن، چه باید کرد. یک باستان‌شناس این موضوع را متوجه همه می‌داند و پیشنهادش، تقویت یگان حفاظت میراث فرهنگی و البته ایجاد سپاه میراث فرهنگی است. سپاهی که متشکل از فارغ‌التحصیلان رشته باستان‌شناسی، مرمت و حفاظت باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

دکتر افروغ تنها در حوزه اندیشه سیاسی غور نمی‌کرد، مطلب حاضر که نشانه دغدغه او به رفاه اجتماعی مردم است، نشان می‌دهد که او درک درستی از پاشنه آشیل جمهوری اسلامی دارد. از این منظر او در مصاحبه خود تلاش می‌کند دیدگاه‌های رفاهی او را ارائه دهد باشد که آراء ایشان به نحو شایسته مورد توجه مسئولان و محققان کشور قرار بگیرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

نمایش انفرادی از آثار روزبه نعمتی‌شریف با عنوان «سیاه‌بازی» در گالری «سو» به نمایش درمی‌آید. «سیاه‌بازی» از روز جمعه 1 اردیبهشت تا سه‌شنبه 29 اردیبهشت در گالری سو برگزار می‌شود.

وب‌گاه عصر ایران

اگر به صورت حرفه‌ای و پی‌گیر اهل فرهنگ و ادبیات باشید با نام ناصر حریری آشنایید چرا که در دهه 60 با چند تن از مشهورترین چهره‌های فرهنگ و ادبیات همچون احمد شاملو و مهدی اخوان ثالث گفت‌و‌گو کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، 6 نمایشگاه تجسمی، روز جمعه اول اردیبهشت 1402، در گالری‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شوند. نمایشگاه نقاشی‌های آناهید پیمان با عنوان «گسست» در گالری استاد ممیز افتتاح می‌شود. در توضیح این نمایشگاه آمده است: «مجموعه آثار آناهید پیمان گسست طبیعت را تداعی می‌کند. انتزاعی تلخ با پوسته‌ای رنگارنگ که پرسپکتیو...

خبرگزاری تسنیم

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: متأسفانه شاهد برخی از بی‌نظمی‌ها و دریافت هزینه‌های اضافی از مسافران هستیم و این در حالی است که نظارتی نیز از سوی سازمان تاکسیرانی بر این موارد نمی‌شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یک نماینده مجلس گفت: در واکنش به اینکه اگر تنبیهات بی‌حجابی در دستور کار حاکمیت قرار بگیرد آیا احتمال دارد ماجرای مهسا تکرار شود؟ گفت: خیر، نظام باید مواضع خود را محکم بگیرد. تحت عنوان اینکه یک درصد احتمال خطر بدهید و 99 درصد موضوع را رها بکنید که نمی‌شود مملکت را اداره کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

شبکه‌های مختلف رادیویی با تهیه ویژه برنامه‌های شاد و مفرح عید سعید فطر را جشن می‌گیرند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از شناسایی و تفحص پیکر یک شهید آشوری ارتش پس از سی سال خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

رونق فعالیت‌های فرهنگی نیازمند حمایت‌های قانونی و البته تخصیص بودجه کافی است، لیکن معذوریت‌های اقتصادی در تدوین برنامه توسعه منجر به غفلت از اهمیت حوزه فرهنگ شده که در نتیجه همواره بودجه در این بخش با کاستی روبروست.

وب‌گاه خبر آنلاین

نمایشگاه نقاشی‌های آناهید پیمان با عنوان «گسست»، فتوکلاژهای الناز راسخ با عنوان «آدمی بی‌زمان و زمان بی‌آدمی»، نمایشگاه عکس‌های حامد غلامی با عنوان «تلواسه هامون»، عکس‌های زهرا خاوری با عنوان «نگاه»، مجسمه‌های سنگی سیدرحیم حسینی با عنوان «تلاطم» و نمایشگاه گروهی خوشنویسی با عنوان «دریای عشق» عنوان شش نمایشگاه تازه خانه هنرمندان است.