جمعه 28 اردیبهشت 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه الف

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری - تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی شهر تهران، جزئیات شناور شدن نرخ کرایه تاکسی را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر

رئیس کتابخانه ملی آذربایجان در دیدار با یاسر احمدوند گفت: از برقراری ارتباط و ارتقای مبادلات کتاب با ایران استقبال می کنیم و می دانیم که ایران تجربیات فراوانی در این زمینه دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: کسی که می‌گوید محصول شرایط زمان است، هنرمند پیرو است و اینکه شانی محسوب نمی‌شود. وقتی باران می‌آید ما زیر باران می‌رویم خیس می‌شویم و اما هنر آن است که زیر باران بروی ولی خیس نشوی.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: کارشناسان «گالری ملی هنر واشینگتن» پس از تحقیقات مفصل اعلام کردند، تابلو نقاشی «دختر و فلوت» توسط «یوهانس ورمیر» نقاشی نشده است.

خبرگزاری دانا

رئیس مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: شناورسازی نرخ کرایه تاکسی، امکانی است که در مصوبه نرخ کرایه سال 1401، شورای اسلامی شهر تهران درنظر گرفته و ابلاغ شده است و براساس آن، می‌توان تا 30 درصد در ساعات پیک ترافیک، نرخ کرایه تاکسی را افزایش داد.

خبرگزاری دانا

رئیس گروه تغذیه و امور دارویی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افسردگی در سالمندی را به عنوان یکی از دلایل کاهش اشتها در سالمندان برشمرد و همراهی فرزندان و نزدیکان با سالمندان را در رفع این مشکل کمک کننده عنوان کرد.

وب‌گاه عصر ایران

اصلاً تصادفی نیست که جرقه بحران اخیر سر مسئله زنان و گشت ارشاد زده شد. آیا گشت ارشاد و مناقشه حجاب یکی از نقاط اصلیِ درگیری سنت و مدرنیته نبود؟ اینک باید پذیرفت که این مناقشه بزرگ‌ترین صورت‌مسئله ایران است.

خبرگزاری دانا

کودکان در هفت سال ابتدایی زندگی خود از طریق چشم در محیط هایی که قرار می گیرندرفتار بزرگسالان را می بینند و از آنها الگو برمی دارند و اگر این رفتارها و محیط ها در مسیر سبک زندگی اسلامی باشد کودک تربیت اسلامی را در پیش خواهد گرفت.

خبرگزاری دانا

مدیرکل امور روستایی گیلان با بیان اینکه استان در حوزه جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی رتبه چهارم کشور را دارد، گفت: سال گذشته برای 1863 دهیاری 292 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شد و در پنج ماهه امسال نیز 200 میلیارد تومان پرداختی داشتیم که برای پروژه های عمرانی روستایی صرف می شود.

خبرگزاری تسنیم

رسیدگی به گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره فوت مهسا امینی در دستورکار نمایندگان در جلسات علنی این هفته قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کتاب های «معرفی صنایع دستی ایران» و «برگزیده شعر معاصر ایران به زبان آذری» در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو رونمایی شد.

خبرگزاری دانا

لمپن ها گروه هایی هستند که نقش پیاده نظام را در جریانات افراطی و شورش ها برای گروه های معاند اجرا می کنند.

خبرگزاری دانا

بازدید از موزه‌های کاخ گلستان به‌مناسبت روز جهانی کودک امروز برای کودکان و خانواده‌ها رایگان است.