جمعه 28 اردیبهشت 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - «منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان»، تنها گزینه روی میز ایران برای ثبت جهانی، نیازمند نگاه ویژه رییس جمهور و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای اختصاص اعتبار است.

خبرگزاری دانا

امروز دشمنان از طریق ارائه لباس ها و مانتوهایی با تصاویر جذاب و مدل هایی خاص و شیک که با فرهنگ ایرانی و اسلامی هیچ سنخیتی ندارد در حال رواج بی حجابی در کشور است که قبل از هر اقدامی باید ابتدا ژورنال هایی همراه با سبک ایرانی اسلامی در جامعه ارائه دهیم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) از همه کودکان 5 ساله تا نوجوانان 19 ساله دعوت کرده تا با استفاده از قوه تخیل و هنر خود یک نقاشی از جهان بدون گرسنگی و دنیایی که همه انسان‌ها در آن به غذای سالم و قابل تهیه دسترسی دارند، ترسیم کنند.

خبرگزاری تسنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز در نشست هیات دولت تصویب شد که گشایش مهمی را در حوزه‌های فرهنگی و هنری و گردشگری و فعالیت‌های قرآنی ایجاد شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

با معرفی دبیر و اعضای شورای سیاستگذاری، سیزدهمین دوره جشنواره «فیلم 100» برگزار خواهد شد.

خبرگزاری مهر

سیزدهمین شماره مجله «خردورزی» توسط مؤسسه فرهنگی هنری شناخت منتشر شد و روی پیشخان آمد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی (ره) گفت: به طور جدی به دنبال تحول در علوم انسانی هستیم و این امر احتیاج به برنامه ریزی و تعامل با حوزه دارد.

خبرگزاری تسنیم

مدیران و فعالان حوزه تجسمی با ارسال پیام درگذشت مرحوم حبیب‌الله صادقی، پیشکسوت حوزه نقاشی را تسلیت گفتند.

وب‌گاه عصر ایران

آنچه که برای نخبگان جامعه مهم است آن بازگشت‌های احتمالی که در قرون بعد رخ می‌دهد نیست، بلکه این رفت‌های کنونی است که در میان‌مدت اهمیت دارد و باید خود را با آن تطبیق داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: اشکالاتی در مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله وجود داشت و بنا شد یک هیات کارشناسی به این موضوع ورود کند؛ این موضوع قبل از اینکه برای یونسکو مهم باشد مربوط به کشور خودمان است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: حسین علیزاده آهنگساز برجسته کشور گفت: موسیقی ایرانی زنانه و مردانه ندارد اما فرهنگی که در طول تاریخ به آن غالب بوده این تفکیک را ایجاد کرده است؛ خوشبختانه امروز تعداد هنرمندان زن بسیار بیش از گذشته است و من آینده را بهتر می‌بینم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ممنوعیت فعالیت چند خواننده و تخلفات در کنسرت‌های موسیقی خبر داد.

خبرگزاری دانا

ایدئولوژی گروهک تروریستی منافقین ملغمه ای از مارکسیسم و اسلام گرایی است که وحشتناک ترین عملیات های تروریستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی را در ایران برنامه ریزی و اجرا کردند. اما آنچه حقیقتا به تنفر ایرانی ها از این گروهک تروریستی منجر شد، همدستی آنها با صدام حسین طی جنگ ایران و عراق بود. از نظر بیشتر ایرانی ها جرم این رابطه هنوز هم نابخشودنی است.

خبرگزاری تسنیم

کارشناس اسبق کارگروه حفظ و صیانت از خودروهای تاریخی با اشاره به مشکلات موجود خواهان حل مشکل خودروهای کلاسیک و پلاک تاریخی شد.

خبرگزاری تسنیم

وزیر گردشگری گفت: با توجه به خلا جدی در حوزه شادی و اوقات فراغت مردم، بخشی را برای حمایت از کسانی که می‌خواهند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند تشکیل دادیم.