پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جواد وزیری؛ راه افتادیم به سمت کارگاه تولید پره‌های بادی 12تنی. هر پره در دو نیمه طولی، تولید و بعد به هم چسبانده می‌شود. الیاف فایبرگلاس و چوب‌های بالسا در دو قالب به طول 50 متر پخته می‌شوند. بعد دو نیمه به هم جوش داده می‌شود و در آخر بتونه و نقاشی. دانش ساخت و طراحی پیچیده‌ای داشت. الحق در شکار دانش فنی مپنا دستان بلند و توانمندی دارد. به نظرم...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «ایوان خیل پینتو» وزیر خارجه ونزوئلا در گفت‌وگویی با تلویزیون لبنانی المیادین، ایران و کشورش را بخشی از نظم سیاسی جدید جهان و جغرافیای سیاسی دنیا توصیف کرد و گفت، هدف همکاری دو کشور حفظ منافع مشترک و حفظ توازن جهانی است. وزیر خارجه ونزوئلا، الگوی آمریکایی حاکم بر مناسبات بین‌الملل را با اشاره به ضعف‌های داخلی این کشور مثل چهل میلیون فقیر و فاصله...

وب‌گاه عصر ایران

طبق نظر مارکس، "کمونیست چینی" انسانی بود که نباید پدید می‌آمد! اما چنین انسانی در تاریخ ظهور کرده بود و طبیعتا مائو به جای اینکه خودش و پیروانش را نفی کند، نظریه ماتریالیسم تاریخی یا دست کم جوهره این نظریه را نفی کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

با حضور معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و قائم‌مقام باغ کتاب تهران در 25 خردادماه برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم

موقع بدرقه، آقای رییسی از مهمان نوازی ونزویلایی‌ها تشکر کرد و از مادورو برای سفر به ایران دعوت کرد. مادورو هم گفت «به زودی در خانه خودم (ایران) خواهم بود» آقای رییسی هم گفت «به قول ما ایرانی ها قدمت روی چشم!».

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که برای جلسه جدید منتظر خواهد ماند تا روند تحرکات منطقه‌ای و بین المللی جاری مشخص شود به ویژه که به گفته او لبنان در کانون این رایزنی‌ها قرار دارد. وی افزود: جلسه انتخاب رئیس جمهور مجددا دعوت ما به گفتگو و توافق به جای اقدامات تحریک آمیز و چالش را عیان ساخت. نبیه بری از همه خواست که از فضای گفتگو در منطقه...

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: در ادامه حملات معترضان محیط زیستی به آثار هنری مشهور نقاط مختلف جهان، این بار دو معترض با رنگ و چسب به شیشه تابلو نقاشی «کلود مونه» در سوئد حمله کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری از افتتاح عمارت عین الدوله به عنوان مرکز هنرهای ایرانی اسلامی پایتخت خبر داد و این رویداد را نخستین گام در راستای همکاری پیوسته بین مدیریت شهری و حوزه صنایع‌دستی برای ارائه خدمات متقابل عنوان کرد.

خبرگزاری تسنیم

آیین بزرگداشت صنایع دستی و افتتاح اولین نمایشگاه مهر و حکاکی کشور در نگارخانه برگ به میزبانی سازمان زیباسازی شهر تهران و با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، راه افتادیم به سمت کارگاه تولید پره‌های بادی 12تنی. هر پره در دو نیمه طولی، تولید و بعد به هم چسبانده می‌شود. الیاف فایبرگلاس و چوب‌های بالسا در دو قالب به طول 50 متر پخته می‌شوند. بعد دو نیمه به هم جوش داده می‌شود و در آخر بتونه و نقاشی. دانش ساخت و طراحی پیچیده‌ای داشت. الحق در شکار دانش فنی مپنا دستان بلند و توانمندی دارد. به نظرم سطحی‌ترین حرف...

وب‌گاه عصر ایران

رئیس مجلس ضمن تاکید بر بررسی دیدگاه‌های مختلف درخصوص لایحه عفاف و حجاب گفت: باید بدانیم ناگزیریم در حداقل زمان، دقیق‌ترین تصمیم‌گیری ممکن را با خرد جمعی از طریق جمع سپاری انجام دهیم.

خبرگزاری مهر

عمارت عین الدوله به عنوان مرکز هنرهای ایرانی اسلامی پایتخت افتتاح شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

همزمان با بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی، آیین بزرگداشت صنایع دستی و افتتاح اولین نمایشگاه مهر و حکاکی کشور برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم

سرپرست حجاج ایرانی گفت: پیامبراکرم (ص) درس خداپرستی و توحید را به انسان‌ها داد و یک دین هوشمند را به جهان عرضه کرد.

خبرگزاری تسنیم

تفاهم‌نامه همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و انجمن تئاتر بصره با حضور کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در شهر اهواز امضا شد.