پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حکم تعلیق 6 ماهه مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس و مدیر حافظیه در دادگاه تجدید نظر نقض شده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

روسای جمهور ایران و کوبا با توجه به توانمندی‌های ایران در زمینه نانوتکنولوژی و نیز توانمندی‌های کوبا در عرصه بایوتکنولوژی، با تشکیل کارگروه مشترک همکاری‌های فناورانه میان دو کشور موافقت کردند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عصر پنج‌شنبه 27خرداد 1402 دومین مراسم تجلیل از چهره‌های ماندگار حوزه میراث فرهنگی در آمفی‌تئاتر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد. در ابتدای این مراسم، قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، علی دارابی صحبت کرد و گفت: بی‌گمان وقتی از میراث فرهنگی، تمدن و هویت و تاریخ سخن می‌گوییم حکیم توس و خالق شاهنامه پس از هزار و چهل و دو سال در قله ایستاده...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه به وقت محلی در جریان سفر رسمی به کوبا، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، پیشنهاد کرد با توجه به توانمندی‌های ایران در زمینه نانوتکنولوژی و نیز توانمندی‌های کوبا در عرصه بایوتکنولوژی، کارگروه مشترک همکاری‌های فناورانه میان دو کشور برای همکاری‌های مکمل در این زمینه‌ها تشکیل شود که این پیشنهاد با...

خبرگزاری مهر

وزیر میراث فرهنگی گفت: ما به میراث ناملموس کشورمان بی توجهی می‌کنیم باید اشتباهاتمان را بپذیریم و جبران کنیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، نخستین نشست هم‌اندیشی «حکمرانی در ورزش» عصر روز چهارشنبه 24 خرداد ماه 1402 با حضور دکتر سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک، غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک، سیدمحمد پولادگر معاون قهرمانی و دکتر مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، دکتر مهدی شهبازی...

وب‌گاه مشرق نیوز

همسر رییس جمهور کشورمان با اشاره به سوءاستفاده غربی ها از زنان با فریب آزادی گفت: از رفتار بد مردان دفاع نمی‌کنم اما غربی ها از آزادی زن سواستفاده می‌کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون میراث فرهنگی گفت: نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث‌فرهنگی می‌تواند الگوسازی فرهنگی ملموس برای نسل جوان جامعه باشد.

وب‌گاه عصر ایران

مقدمه وقتی درست است که درخت بالای 250 سال در محوطه باشد که قاعدتا باید چنار باشد چون چنار به تعبیری مرگ ندارد. پس اگر چنار پیری در محوطه دانشگاه باشد با عمر بالای 250 سال گزاره اول یعنی مقدمه خانم رییسی درست است اما اگر الزاما به نتیجه درست نینجامد استدلال نیست مغالطه است.

وب‌گاه خبر آنلاین

حضور یک بانوی روشنفکری و فرهیخته در کنار رییس جمهرو ظرفیتی مهم برای دیپلماسی عمومی است

وب‌گاه عصر ایران

مهندس بازرگان دنبال تغییر فیزیک نبود. او فقط می‌خواست بگوید علم فی‌الواقع اسلامی است. وقتی علم وارد جهان اسلام شد، سید جمال‌الدین اسدآبادی نظرش این بود که علم اروپایی‌ها ادامه علم خود ما مسلمانان است. بازرگان هم نگاهش به نسبت اسلام و علم جدید، مثل نگاه سید جمال بود.

وب‌گاه عصر ایران

از نظر این حضرات، چندان مهم نیست که خبر بی‌بی‌سی درباره قحطی در کره شمالی درست یا نادرست. مهم این است که حکومت کره شمالی در برابر امپریالیسم جهانی ایستاده است. اینکه کره جنوبیِ همسو با "امپریالیسم" هم وضع اقتصادی خوبی دارد، مهم نیست. مهم مبارزه با "امپریالیسم" است!

وب‌گاه عرشه آنلاین

بنفشه سام‌گیس روزنامه نگار برجسته و گزارش نویس معتبر ایران یگ گزارش تحقیقی از ایرانشهر و سوخت‌برهایش نوشته که 6 ماه به درازا کشیده‌است