پنج‌شنبه 19 مهر 1403

محور کلامی مهمترین نقش‌آفرینی روحانیت در دفاع مقدس بود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
محور کلامی مهمترین نقش‌آفرینی روحانیت در دفاع مقدس بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تاثیر کلامی، پشتیبانی، مسوولیتی، مدیریتی، تبلیغی، رزمی، رزمی - تبلیغی، فرماندهی و تخصصی محورهای مهم اثربخشی روحانیت در جنگ بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور ظهر امروز در یادواره شهدای روحانیون استان تهران و شهرستان ری که به همت سپاه حضرت سیدالشهداء استان تهران و حضرت عبدالعظیم ناحیه ری در حرم شیخ صدوق برگزار شد، با اشاره به جنایات متنوع ضد انقلاب و دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اظهار کرد: در جنگ تحمیلی، جنگی نامتقارن را در مقیاسی گسترده به طول هشت سال از زمین و هوا را به ما تحمیل کردند و همه دنیا در مقابل ملت ما قرار داشت.

وی گفت: ملت ما با دست خالی علم افتخار را به دوش می‌کشد و امروز جمهوری اسلامی به عنوان ام‌القرای کشورهای دنیا در اوج اقتدار و عزت قرار دارد. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: امروز اگر از دوست و دشمن بپرسیم که آیا جمهوری اسلامی و ملت ایران تاثیرپذیر از قدرت‌های دنیا هستند و قدرتی در دنیا می‌تواند بر اراده ملت و دولت ما تاثیر بگذارد، قطعا پاسخ "نه" خواهیم شنید. ذوالنور با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی نظم نوین جهانی را بر هم زده و کشورهای منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده است، تاکید کرد: رمز موفقیت ما در دفاع مقدس و حوزه‌های دیگر عامل مادی نبوده، بلکه عوامل معنوی موفقیت ما را رقم زده‌اند. وی خاطرنشان کرد: روحانیت در ایجاد، تقویت و استمرار عوامل معنوی در هشت دفاع مقدس بالاترین سهم و نقش را به خود اختصاص داده است. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به بیان هشت محور فعالیتی و تاثیرگذاری روحانیت در دفاع مقدس پرداخت و تاکید کرد: نقش‌آفرینی کلامی، پشتیبانی، مسوولیتی، مدیریتی، تبلیغی، رزمی، رزمی - تبلیغی، فرماندهی و تخصصی محورهای مهم اثربخشی روحانیت در جنگ بود. ذوالنور ادامه داد: رمز موفقیت روحانیت در طول تاریخ این بوده که در صحنه‌های خطر نگفت بروید، بلکه یا گفت ببایید برویم و یا رفت و گفت بیایید و به ما بپیوندید. انتهای پیام /*