دوشنبه 11 تیر 1403

مراجعه 8 هزار کرونایی به بیمارستان هلال‌احمر

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مراجعه 8 هزار کرونایی به بیمارستان هلال‌احمر

تهران - ایرنا - رییس بیمارستان فوق تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال‌احمر از مراجعه هشت هزار بیمار کرونایی به این بیمارستان خبر داد.

بهمن سبحانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به فعالیت بیمارستان نور افشار از اول اسفند سال گذشته تا 25 آبان سال جاری گفت: در این مدت بیش از هشت هزار بیمار مبتلا به کووید19 به این بیمارستان مراجعه کردند که از این تعداد بیش از هزار و 900 نفر بستری و متاسفانه حدود 260 نفر هم جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا در اوایل اسفند 1398 تاکنون، بیمارستان نورافشار به‌عنوان معین بیمارستان مسیح دانشوری با چهار بخش و دو آی‌سی‌یو به ظرفیت 20 تخت، نسبت به پذیرش بیماران مبتلا به کووید19 اقدام کرده است.

رییس بیمارستان فوق تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال‌احمر توضیح داد: اکنون بیش از 90 نفر از پرستاران 120 نفر از کادر سایر حوزه ها و 15 پزشک متخصص در حوزه های مختلف فوق تخصص رشته های عفونی، آی سی یو، طب اورژانس و سایر حوزه ها مشغول ارائه خدمات درمانی و بیمارستانی به بیماران کرونایی هستند که متاسفانه یک نفر از پزشکان بیهوشی ما در این راه به شهادت رسیدند و بیش از 50 نفر از پرستاران و کادر درمان ما درگیر این بیماری شدند.

سبحانی افزود: تجهیزاتی که در داخل بخش ها مثل مانیتور، نیتلاتور و تخت و همه تجهیزات ضروری برای درمان بیماران کرونایی فراهم شده و در زمینه دارو خوشبختانه با همراهی خوبی که با دانشگاه علوم پزشکی تهران و وزارت بهداشت داشتیم تاکنون مشکل خاصی نداشته ایم.

بیمارستان فوق تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال‌احمر بزرگترین بیمارستان توانبخشی خاورمیانه در تهران است که در این بیمارستان فوق تخصصی، خدمات تشخیصی، خدمات درمانی پلی کلینیکی، اطفال، ارتوپدی، جراحی، تغذیه، ارولوژی، طب سوزنی، پزشکی ورزشی، گوش و حلق و بینی، زنان نیز انجام و ارائه می شود و این بیمارستان دارای بخش های مراقبت های ویژه، خدمات توانبخشی، آب درمانی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی، ارتز و پروتز و بخش های بستری نیز است.

بیمارستان فوق تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال‌احمر به عنوان پشتیبان بیمارستان مسیح‌دانشوری در درمان بیماران کووید19 فعالیت می‌کند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*