چهارشنبه 18 مهر 1403

مسایل مالی عامل اصلی تضعیف جایگاه والیبال ناشنوایان

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
مسایل مالی عامل اصلی تضعیف جایگاه والیبال ناشنوایان

سرمربی تیم ملی والیبال ناشنوایان مسائل مالی و عدم استقبال اسپانسرها برای سرمایه گذاری در لیگ برتر والیبال ناشنوایان را به عنوان دو عامل اصلی تضعیف جایگاه و ساختار این رشته عنوان کرد.

محمد ترکاشوند در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با وجود اینکه در سال های گذشته برای تشکیل لیگ والیبال ناشنوایان تلاش های زیادی صورت گرفته است، اما به دلایل زیادی از جمله مسائل مالی و استقبال ضعیف اسپانسرها، این رشته ورزشی همانند والیبال افراد سالم در کشور توسعه نیافته است.

وی در ادامه ارزیابی و تحلیل خود از شرایط حاکم بر وضعیت والیبال ناشنوایان گفت: اگر تیم ناشنوایان همچون تیم افراد سالم از لیگ منظمی بهره مند بود و از" قراردادهای حرفه ای" برخوردار بودند، به طور یقین جایگاه خوبی در کشور داشتند و ما نیز مشکل زیادی برای آماده سازی بازیکنان جهت شرکت در مسابقات نداشتیم،

وی با بیان اینکه بیش از یک سال است که تیم ناشنوایان در هیچ مسابقه ای شرکت نکرده است، گفت: دوری از مسابقات سبب شده که ما از لحاظ فنی نمی دانیم که بازیکنان در چه شرایطی قرار دارند. در حال حاضر نیز اگر بخواهیم این تیم را برای رویداد مهمی چون المپیک ناشنوایان آماده کنیم باید زمان زیادی را صرف کنیم تا بازیکنان به شرایط ایده آل برسند.

ترکاشوند با اشاره به اینکه تیم ناشنوایان ایران در المپیک ترکیه رتبه چهارم را کسب کرد، افرود: با شرایط کنونی که اردوها به خاطر کرونا تعطیل است، برای آماده سازی تیم جهت شرکت در المپیک برزیل، کار سخت و دشواری در پیش داریم و حداقل 5 ماه زمان نیاز است که با برگزاری اردوهای تدارکاتی و انجام چند دیدار با افراد سالم، ضمن پی بردن به نقاط ضعف و قوت بازیکنان، آنها را از نظر قدرت بدنی و فنی به شرایطی برسانیم که امکان شرکت در المپیک را داشته باشند.

ترکاشوند در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر با بازیکنان تیم ارتباط دارید یا خیر؟، گفت: چند ماهی است که برای حفظ آمادگی بدنی بازیکنان از طریق فضای مجازی به طور مرتب با آنها در ارتباط هستیم و با ارسال یکسری تمرینات بدنسازی از آنها می خواهیم که فیلم تمرینات خود را تهیه و به ما ارسال کنند که تا زمان تشکیل اردوها به آمادگی نسبی برسند و دچار افت نشوند.

وی در پایان افزود: با توجه به این که بیماری کرونا تشدید پیدا کرده، در شرایط کنونی چاره ای نداریم که برای حفظ سلامتی بازیکنان همین شیوه را ادامه دهیم تا ببینیم ستاد ملی مبارزه با کرونا وزارت ورزش چه زمانی به ما مجوز برگزاری اردوها را خواهد داد.

انتهای پیام