پنج‌شنبه 14 تیر 1403

مسیر راه‌آهن مشهد - یزد بازگشایی شد / راه آهن جمهوری اسلامی، متولی اعلام علت بروز حادثه

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مسیر راه‌آهن مشهد - یزد بازگشایی شد / راه آهن جمهوری اسلامی، متولی اعلام علت بروز حادثه

استاندار خراسان جنوبی گفت: مسیر راه آهن مشهد - یزد که به دلیل خروج قطار از ریل در منطقه طبس، مسدود شده بود با یک کار بی‌وقفه بازگشایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جواد قناعت پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و تأکیدی که بر شتاب بخشی به روند پاکسازی محور شد خوشبختانه بنا به گزارش مدیرکل راه آهن شرق، این مسیر در حال حاضر باز شده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: ارزیابی علل وقوع حوادث در مسیرهای ریلی به عهده کمیته بررسی حوادث و سوانح وزارت راه و شهرسازی است و توسط نیروهای فنی و تخصصی این حوزه انجام می شود.

وی تصریح کرد: بنا به اعلام راه آهن جمهوری اسلامی، نتیجه قطعی بررسی ها، ظرف چند روز آینده اعلام می شود.

به گفته وی؛ آن چه در بروز حوادث بر عهده وزارت کشور و استانداری هاست، مدیریت در صحنه بحران می باشد که خوشبختانه در حادثه قطار مشهد - یزد به نحو شایسته ای انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر تعامل و همراهی بسیار خوب دستگاه ها در جریان مدیریت این حادثه، اظهار داشت: تعامل بین دستگاه ها سبب شد صحنه حادثه در همان ساعت های اولیه مدیریت شود و مسافران، مصدومان و اجساد بلافاصله منتقل شوند.

قناعت با اشاره به ضعف های استان در بحث بالگرد و اورژانس هوایی، متذکر شد: خراسان جنوبی که استانی کم برخوردار است از نظر برخی زیرساخت ها با کاستی هایی مواجه می باشد که ما می بایست از هر فرصتی برای جبران این کمبودها استفاده نماییم.

وی افزود: علیرغم ضعف هایی که در بحث امکانات داریم، به لحاظ نیروی انسانی شرایط مان مطلوب است، کما این که نیروهای امدادی و عملیاتی بلافاصله بعد از وقوع حادثه در محل حاضر شده و خدمات دهی را آغاز نمودند.

استاندار خراسان جنوبی درخصوص آمار قطعی جان باختگان این سانحه گفت: آمار قطعی توسط پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

به گفته وی؛ کلیه اجساد برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی یزد انتقال داده شده اند.

قناعت ادامه داد: 86 مصدوم این حادثه برای درمان به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند که از این تعدا 81 نفر ترخیص گشتند اما 6 نفر دوباره برگشتند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 11 مصدوم بستری در بیمارستان طبس، حال عمومی 10 نفر خوب است و یک نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری می باشد که شرایط نگران کننده ای ندارد.

انتهای پیام /