شنبه 14 مهر 1403

معاون استاندار اردبیل بر اقدامات پیشگیرانه در برابر بلایای طبیعی تاکید کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون استاندار اردبیل بر اقدامات پیشگیرانه در برابر بلایای طبیعی تاکید کرد

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با بیان اینکه پیشگیری و مقابله با حوادث و بلایای طبیعی خسارت ناشی از این حوادث را کاهش می‌دهد بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان در این زمینه تاکید کرد.

فرزاد قلندری دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اردبیل اظهار کرد: در فصل تابستان مشکلاتی از قبیل قطعی برق، آتش سوزی در مزارع، جنگل و مرتع موجب ایجاد بحران در منطقه می‌شوند و در این زمینه دستگاه‌های متولی با هماهنگی فرمانداران در کنترل و مدیریت مسایل باید برنامه مدون داشته باشند.

وی با اشاره به بروز مشکلاتی در زمینه شیوع آفات مزارع، حمله ملخ و سیلاب در استان گفت: اقدامات خوبی از سوی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در زمینه مبارزه با این بلایا صورت گرفته است.

او تعمیر و تجهیز امکاناتی از قبیل تراکتور، خودروهای آتش نشانی و سایر خودرو ها را یادآور شد و گفت: بهروز رسانی تجهیزات در آستانه برداشت محصول که احتمال آتش سوزی در مزارع وجود دارد ضروری است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل افزود: دستگاه‌های متولی در بخش های مختلف باید جهت مقابله با شدت بحران بصورت میدانی وارد گود شده و در اسرع وقت خطرات احتمالی را کاهش دهند.

قلندری آموزش و مهارت را در پیشگیری از وقوع حادثه مهم ارزیابی کرد و گفت: نیروهای امدادی با برگزاری مانورهای اساسی و آموزش افراد عادی در ایجاد بستر مقابله با حوادث نقش مهم دارند.

پارسال 298 حادثه و بلای طبیعی در استان اردبیل بوقوع پیوست، زلزله، سیل، رانش زمین، سرمازدگی، حمله ملخ، آفات جنگلی، کولاک برف در استان از جمله مهم‌ترین این حوادث طبیعی بودند.

*س_برچسب‌ها_س*