شنبه 7 مهر 1403

معاون استاندار مرکزی: نتایج اقدامات مبارزه با موادمخدر باید ملموس باشد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون استاندار مرکزی: نتایج اقدامات مبارزه با موادمخدر باید ملموس باشد

اراک _ ایرنا _ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نتایج اقدامات مبارزه با موادمخدر در جامعه باید ملموس باشد، بنابر این اقداماتی که اثربخش نیستند، باید حذف شوند.

«بهروز اکرمی» روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در اراک افزود: تصمیم‌گیری در امر مقابله با موادمخدر در محیط واقعی انجام می‌شود و آثار آن باید در واقعیت دیده شود.

وی بیان کرد: بحث اعتیاد در محیط‌های کارگری استان مرکزی باید با جدیت از سوی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مسئولان مربوطه پیگیری و دنبال شود و موارد شناسایی شده درمان شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: انجام کار مطالعاتی دقیق در راستای حوزه‌های مختلف و مرتبط با موادمخدر در این استان ضروری است.

اکرمی تصریح کرد: تزریق تجهیزات و امکانات لازم به پلیس، نقش موثری در کسب توفیقات بیشتر در مبارزه با موادمخدر دارد که این مهم نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی گفت: کشت شاه‌دانه در استان مرکزی ممنوع است و این امر ابلاغ شده و اگر کشتی در روستاها صورت گیرد، دهیاران باید پاسخگو باشند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم در این نشست گفت: در 2 ماه اول امسال 832 کیلوگرم انواع موادمخدر از سوداگران مرگ در این استان کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل، 14 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ «یوسف سپهوند» افزود: 38 درصد کشفیات این مدت معادل 321 کیلوگرم مربوط به شهرستان اراک است.

وی بیان کرد: در 2 ماه اول امسال، یک هزار و 361 نفر در رابطه با موادمخدر در استان مرکزی دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه قبل، 64 درصد کاهش داشته است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: دستگیری 37 قاچاقچی و انهدام پنج باند موادمخدر، از دیگر اقدامات در این مدت است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: آموزش دهیاران، بخشداران و شوراهای اسلامی روستایی در زمینه آشنایی با گیاهان مخدر ضروری است.

«احمد ملک‌حسینی» افزود: کشت شاه‌دانه در سال جاری ممنوع است و این مهم به فرمانداران، و جهاد کشاورزی استان مرکزی ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: در زمینه جلوگیری و مقابله با کشت خشخاش نیز تیم‌های نظارتی با حضور اداره کل منابع طبیعی، جهادکشاورزی، نیروی انتظامی، سپاه و اطلاعات در استان تشکیل می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی ادامه داد: شبکه شاد یک ظرفیت خوب برای آموزش کودکان و نوجوانان در زمینه پیشگیری از اعتیاد است که باید در کنار مباحث آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

ملک‌حسینی اظهار داشت: اجرای برنامه‌های هفته ملی مبارزه با موادمخدر در استان مرکزی هنوز مشخص نیست و با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری می‌شود اما آمادگی اجرا در فضای واقعی و مجازی وجود دارد.

در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی سرهنگ «حسین شمسایی‌فر» به عنوان رییس پلیس جدید مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی معرفی و از تلاش‌های سرهنگ «احمدرضا چگینی» تقدیر شد.

استان مرکزی 12 شهرستان وبیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*