یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 52 سنت معادل 0.75 درصد افزایش به 69 دلار و 71 سنت رسید.

گمرک تفتان پاکستان در نقطه مقابل گمرک میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان از 3 روز قبل از تخلیه 300 دستگاه تانکر گاز صادراتی ایران جلوگیری کرده است.

یک کارشناس مسکن گفت: اصطلاح «مسکن اقتصادی» در اقتصاد معنا و مفهومی ندارد زیرا اگر مسکن در واحدهای کوچک متراژ به تعداد زیادی در بازار مسکن عرضه شود، نشان از کاهش قدرت خرید مردم است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.07 درصد افزایش به 2518 دلار و 45 سنت رسید

رئیس هئیت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: پیش‌بینی شده تولید در شهریور به 112 هزار تن برسد که از این مقدار حدود 105 هزار تن برای نیاز بازار داخل خواهد بود و باقی ذخیره‌سازی می‌شود.

تراز تجاری از سال 1398 به این سو دیگر مثبت نشد و در 5 ماهه امسال نیز باز منفی شده، به گونه ای که در این بازه زمانی تراز تجاری منفی 4.4 میلیارد دلار ثبت شده است.

حجت الله صیدی رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: کاهش ریسک و صیانت از حقوق سهامداران به‌عنوان اولویت‌های ما برای بازار سرمایه است.

دبیرکل اوپک در نامه‌ای انتخاب محسن پاک‌نژاد به‌عنوان وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اولویت اصلی دولت جدید در مورد بازار سرمایه را، بازگرداندن اعتماد مردم به این بازار است و گفت: دولت به طور کامل پشت بورس است و روزهای خوبی را برای بورس خواهیم دید.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از پروژه آماده سازی اراضی شهری و شهرک‌ها با حدود 29 هزار هکتار و واحدپذیری 963 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور خبر داد.

سازمان هواشناسی در پی احتمال افزایش سرعت باد و متلاطم شدن دریا در خلیج‌فارس، هشدار دریایی سطح زرد صادر کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: بر پایه قانون هفتم توسعه از هر مسافر خروجی پروازهای بین المللی 10 یورو عوارض اخذ می‌شود که برای تامین منابع مالی طرح‌های توسعه فرودگاهی و خدماتی هزینه می شود.

رئیس جدید سازمان بورس گفت: بازار سرمایه در جای جای دنیا چالش‌های خود را دارد و در کشور ما نیز ریسک آن افزایش پیدا کرده است.

عملکرد بخش ترانزیت جاده‌ای و ریلی در پنج ماهه سال 1403 نشان از ترانزیت 8.6 میلیون تن کالا دارد که در هم سنجی با پارسال رشد 70.3 درصدی را نشان می‌دهد.

یک مقام مسئول گفت: عملیات توپک‌رانی خط لوله 20 اینچ چند راهی شماره 7 میدان آزادگان جنوبی تا گاسپ جنوبی به طول 6 هزار و 700 متر برای نخستین بار با سیال نفت با موفقیت به انجام رسید.

با معامله 195 کیلوگرم شمش طلا در حراج چهل و نهم مرکز مبادله ایران، حجم تجمیعی معاملات در این مرکز به بیش از 9.5 تن رسید.