یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

عملکرد بخش ترانزیت جاده‌ای و ریلی در پنج ماهه سال 1403 نشان از ترانزیت 8.6 میلیون تن کالا دارد که در هم سنجی با پارسال رشد 70.3 درصدی را نشان می‌دهد.

یک مقام مسئول گفت: عملیات توپک‌رانی خط لوله 20 اینچ چند راهی شماره 7 میدان آزادگان جنوبی تا گاسپ جنوبی به طول 6 هزار و 700 متر برای نخستین بار با سیال نفت با موفقیت به انجام رسید.

با معامله 195 کیلوگرم شمش طلا در حراج چهل و نهم مرکز مبادله ایران، حجم تجمیعی معاملات در این مرکز به بیش از 9.5 تن رسید.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان این‌که ملاک حضور مدیران ارشد عملکرد آنهاست، گفت: ابتلا به کارهای روزمره آفتی است که موجب می‌شود نیروی انسانی کارآمد از چرخه خارج شود.

وزیر راه و شهرسازی، در حکمی «شهرام ملکی» را به عنوان سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید منصوب کرد.

رئیس سازمان شیلات از صادرات محصولات شیلاتی به 45 کشور جهان در 5 ماهه نخست امسال خبر داد.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز با افزایش 262 هزار تومانی نسبت به روز گذشته به 43 میلیون و 550 هزار تومان رسید.

با تولید کاتالیست C2 هیدروژناسیون استیلن در ایران، انحصار چند کشور اروپایی و امریکا در تولید آن شکسته شد.

شدت تکانه وارده بر اقتصاد ناشی از قطعی برق بخش «صنعت» 3697 برابر شدت تکانه وارده بر اقتصاد ناشی از قطعی برق «فعالیت‌های اداری و خدمات پشتیبانی» است.

رشد تورم مصرف‌کننده چین در ماه آگوست به بالاترین سرعت در نیم سال اخیر رسید اما این افزایش بیشتر به دلیل افزایش هزینه‌های مواد غذایی ناشی از اختلالات آب‌وهوایی بوده است تا بهبود تقاضای داخلی.

بدهی فلج‌کننده بیش از 35 هزار میلیارد دلاری آمریکا همچنان در حال رشد است و یک تحلیل جدید نشان می‌دهد که آمریکا به‌طور متوسط روزانه 3 میلیارد دلار به‌عنوان بهره برای بدهی ملی پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی بیان کرد: پارسال در زمینه تولید نفت و گاز به تعهدهای خود عمل کردیم و در بخش تولید گاز با 103.7درصد به رکورد تولید رسیدیم.

وزیر راه و شهرسازی با صدور حکمی، «مسعود بیات منش» را به عنوان معاون مسکن و ساختمان خود منصوب کرد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تأکید کرد: فروش مکمل در جایگاه‌های سوخت کشور غیرقانونی است و هموطنان می‌توانند برای ثبت شکایت با شماره 09627 تماس بگیرند.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: حدود 50 درصد طرح‌هایی که در وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت‌های مختلف ملی افتتاح می‌شوند، مربوط به حوزه آب و خاک است.

رئیس سازمان شیلات ایران از اجرای برنامه توسعه دریامحور و سایر فعالیت‌های شیلاتی، با استفاده از ظرفیت جهادی در دولت چهاردهم خبر داد و گفت: پرورش ماهی در قفس گسترش می‌یابد.