یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس گفت: به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی از لحاظ تولید گاز در پارس جنوبی از قطر جلو هستیم و بخشی از نیاز خود را با اتکا به شرکت های داخلی تامین کنیم.

دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به ثابت بودن قیمت نان در تهران از سال 1400 تاکنون گفت: تعیین و ابلاغ قیمت نان در سایر استان‌ها با نظر استانداری و سایر نهادهای ذیربط خواهد بود.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در خصوص انتشار اخبار تحریم ایران ایر، مطلبی از سوی طرف مقابل به صورت رسمی به «هما» ابلاغ نشده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به استان خوزستان از پروژه 2 هزار واحدی نفت اهواز بازدید کرد و از تحویل 580 واحد این پروژه تا 2 ماه آینده به متقاضیان خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از تدوین سند نوسازی و رفع فرسودگی شبکه توزیع برق فشار متوسط شهر تهران خبر داد.

مدیرعامل مرکز مبادله ایران گفت: کاهش هزینه ها و حذف ریسک های معاملاتی از ویژگی های مهم بازار ارز توافقی است.

رئیس موسسه تحقیقات آب کشور گفت: استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار در کشور با توسعه سطح زیر کشت همراه است که مصرف آب در بخش کشاورزی را کاهش می دهد.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، 21 شهریورماه) با افت 4208 واحدی به 2,084,144 واحد رسید.

بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای امسال تا 21 شهریور، 31 میلیارد و 72 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابلا صادرات و خدمات تأمین شده است.

بانک مرکزی اعلام کرد: تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش های مختلف اقتصادی و خانوارها طی 5 ماهه ابتدایی امسال، 2 هزار و 295 همت است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 23.9 درصد افزایش داشت.

یک کارشناس مبارزه با مفاسد اقتصادی ضمن اشاره به انفعال بانک مرکزی در مواجهه با سرپیچی بانک‌ها از اجرای قوانین رسمی کشور، گفت: بانک مرکزی تخلفات بانک ها را رسانه ای کند.

امارات متحده عربی، ترکیه، عراق، پاکستان و فدراسیون روسیه 5 مقصد نخست صادرات کالاهای ایرانی در 5 ماهه امسال بوده است.

پنجاهمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران در روز یک شنبه 25 شهریورماه برگزار خواهد شد.

بانک سپه به عنوان بانک پیشرو در زمینه استقرار نظارت و تطبیق شرعی در سال 1403 برگزیده شد.

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور گفت: کاهش دوره رشد پنبه با معرفی ارقام جدید یکی از برنامه‌های مهم مرکز تحقیقات پنبه است زیرا کوتاه شدن دوره رشد هزینه تولید این محصول را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، 2 هزار میلیارد تومان مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی به حساب ذی‌نفع نهایی واریز شد.