یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به 49 هزار و 354 تومان و حواله دلار نیز به 45هزار و 783 تومان رسید.

رئیس اتاق تعاون با اشاره به اینکه تعاونی‌ها نیاز به قیم ندارند گفت: اجرای قوانین ناظر بر توسعه تعاون، توجه به سند توسعه تعاون وجلوگیری از مداخلات غیرقانونی دولت مهمترین درخواست بخش تعاون است.

یک کارشناس اقتصادی گفت: برای آنکه بانک مرکزی صلاحیت و ابزار کافی برای نظارت بر عملکرد بانک‌ها را داشته باشد نیازمند تغییر قانون و طرح بانکداری توسط مجلس است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس اعلام کرد: قانونا معرفی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در هفته جاری ممکن نیست.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفت: مشکل اصلی بنگاهداری بانک ها، دولت ها هستند زیرا که شرکت های ورشکسته خود را به جای بدهی به بانک ها می دهند.

سامانه جامع تجارت در اطلاعیه ای از خودکارسازی رویه اولویت‌دهی به فیش‌های در صف تخصیص ارز خبر داد.

در مرداد ماه سال جاری 48 کد سهامداری برای سرمایه‌گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران صادر شده است.

بازار سرمایه یکی از بهترین راه‌های تامین‌مالی بنگاه‌های اقتصادی است که توسط نهادهای مالی مانند مشاور سرمایه‌گذاری ترنج ارائه می‌شود.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، 20 شهریور) با افت 7748 واحدی به 2,088,301 واحد رسید.

نایب رئیس اتحادیه املاک با اشاره به اینکه واحدهای 25 متری، یک تهدید جدی برای بازار مسکن به شمار می‌رود، گفت: با اجرای این طرح، آینده روشنی در انتظار قشر کرایه نشین نخواهد بود.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، از آغاز پروازهای حج عمره از 28 شهریورماه با پروازهای «هما» خبر داد و گفت: حدود 170 هزار عمره‌گزار از 16 فرودگاه کشور به عربستان می‌روند.

مسئول کمیته فنی بهینه سازی ومدیریت راهبردی انرژی کمیسیون انرژی اتاق ایران گفت: موضوع تدوین الزامات عمومی طراحی شهرها و شهرک‌های جدید ساحلی و داخلی باید در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست معاونت اقتصادی سازمان برنامه بزرگترین ضعف بودجه ایران را نبود جامعیت در آن دانست و گفت: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته اولین راهبرد بودجه سال 1404 این است که جامعیت به بودجه برگردانده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: صنایع انرژی‌بر باید به سمت احداث نیروگاه‌های جدید به ویژه تجدیدپذیر بروند که این موضوع را در جریان بازدید از نمایشگاه ایران پلاست مورد تاکید قرار دادم.

بوشهر - گشایش بازارهای بین‌المللی بر روی خرمای استان بوشهر می‌تواند زمینه‌ساز تقویت اقتصاد نخل و خرما در این استان باشد.

وزیر اقتصاد گفت: قرار شد واردکنندگان تنها با گواهی مالی گمرک اقدام به رفع تعهد ارزی خود کنند تا بانک مرکزی آنها را به تعزیرات معرفی نکند.