یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به پروژه نهضت ملی مسکن اکباتان در شهر اهواز، گفت: تا آبان ماه امسال 140 واحد از این پروژه به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بر اساس سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی تاکنون 50 هزار هکتار زمین در محدوده شهرهای کشور تامین شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که 2 سال است که موضوع حق توقف وسیله باربری بلاتکلیف مانده، گفت: راهداری نرخ‌های پیشنهادی تشکل‌ها را تصویب کند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه کرم برگخواردر راه ایران است، گفت: باید برای مبارزه با آفات تامین اعتبار لازم صورت پذیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی از پیش‌بینی کاهش دمای بیشتر مناطق کشور از روز جمعه (23 شهریور) خبر داد و گفت: دمای استان تهران از روز جمعه به تدریج 6 درجه کاهش می‌یابد.

سمنان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از فعالیت یک هزار و 200 تعاونی در بخش‌های تولیدی، خدماتی و... در استان خبر داد.

رشد 8.7 درصدی مصرف برق، فروش مکمل در جایگاه‌های سوخت غیرقانونی است ، پرشدگی نیمی از سدها و 15 طرح جدید پتروشیمی در آستانه بهره برداری از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

بازار خودرو در هفته سوم شهریور ماه همچون هفته های قبل راکد و آرام همراه با نوسانات جزئی قیمت ها گزارش شده است.

کارشناس ارشد زیربناهای حمل‌ونقلی گفت: هم‌اکنون کشور آذربایجان به نخجوان از طریق خاک ایران متصل است وبه نظر می‌رسد، آذربایجان با احداث «دالان زنگزور» به دنبال قدرت نمایی سیاسی و منطقه‌ای است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به ورود اولین موج پاییزی بارش‌ها از روز شنبه به کشور، گفت: دمای هوا در تهران 5 درجه کاهش می‌یابد.

سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق سایت «فلایتیو» به‌علت گران‌فروشی بلیت هواپیما به مدت یک‌ماه خبر داد.

براساس آخرین وضعیت جوی ترافیکی، محورهای شمالی به جز آزادراه تهران - رشت ترافیک سنگین گزارش شده است.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: صادرات ایران به عراق در سال 83، 145 میلیون دلار بود که در سال 1401 به 10 میلیارد و 238 میلیون دلار رسید که نسبت به آن زمان 71 برابر رشد کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در نخستین سفر کاری خود به منطقه ویژه پارس، از سکوی فاز یک میدان گازی پارس جنوبی بازدید کرد.

وزیر راه و شهرسازی از رایزنی با کشور عراق برای اتمام پروژه استراتژیک ریلی شلمچه - بصره خبر داد.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت گفت: رئیس جمهور در سفر به عراق مسائل مالی و تحریم‌هایی که علیه ایران در عراق اعمال می‌شود را دنبال می‌کند.