یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

دفتر وزیر صمت دولت سیزدهم با اشاره به حواشی ایجاد شده در برای سید رضا فاطمی امین در فضای مجازی و رسانه‌ها در خصوص پرونده چای دبش بیانیه ای را صادر کرد.

مشاور بانک مرکزی گفت: حمایت قضایی از بانک مرکزی مهم است تا از مدیران این بانک که وظیفه خود را انجام می‌دهند شکایتی نشود.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه امسال رشد مصرف برق به 8.7 درصد رسید، گفت: در سراسر کشور 700 هزار مشترک بدمصرف داریم.

تازه‌ترین گزارش دبیرخانه اوپک نشان می‌دهد بر اساس گزارش منابع ثانویه ایران در ماه اوت (مرداد - شهریور) سه‌میلیون و 277 هزار بشکه نفت خام تولید کرده است.

معاون امور بانکی وزارت اقتصاد گفت: در طول سه سال گذشته 3.14 درصد نسبت کفایت سرمایه بانک‌های دولتی بهبود پیدا کرده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: توجه ویژه به نظام‌های بهره‌برداری و تشکل‌ها، موجب رشد مشارکت مردمی در طرح‌های عمرانی آب و خاک می‌شود.

در معاملات امروز (چهارشنبه، 21 شهریور) مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به 49 هزار و 384 تومان و نرخ حواله دلار نیز به 45 هزار و 853 تومان رسیده است.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار ناپایداری موسمی در 11 استان از کاهش دما در نوار شمالی و بارش باران و رعدوبرق در اکثر مناطق کشور طی اوایل هفته آینده خبر داد.

در بحبوحه افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و افزایش رقابت استراتژیک امریکا و چین و تحریم‌های دریایی، چین به طور فعال در زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کرده تا از فشار روی نقاط راهبردی و حساس خود بکاهد.

مبلغ تسهیلات قرض الحسنه پرداختی بانک کشاورزی در 5 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 92 درصد افزایش یافت.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تقاضا برای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور با افزایش 15 درصدی در مقایسه با سال گذشته همراه شده است.

کارشناس صنعت پتروشیمی گفت: ارزش بازار پتروشیمی جهان در 2023 بدون احتساب صنایع پایین‌دست 617 میلیارد دلار بود و این رقم با رشد متوسط 7.5 درصدی در 2032 به یک تریلیون و 162 میلیارد دلار می‌رسد.

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز (چهارشنبه، 21 شهریورماه) با افت 690.12 واحدی به 2,087,662.36 واحد رسید.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در بهار 1403 متوسط قیمت گندم نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل 18.8 درصد افزایش و جو 15.1 درصد کاهش داشته‌اند.

جلسه مشترک مرکز آمار ایران و مرکز پایش فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی با محوریت سرشماری عمومی کشاورزی 1403، در محل این وزارتخانه برگزار شد.

دونالد ترامپ اعلام کرد که می خواهد دلار ضدایی از مبادلات تجاری را برای کشورهای جهان پر هزینه کند.