یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

نخستین نشست تدوین و انتشار بودجه شهروندی با هدف افزایش دانش و مشارکت مردم در برنامه‌های تحولی و توسعه‌ای دولت برگزار شد.

امکان خرید و فروش قانونی طلا در بستر آنلاین با مجوز و نظارت وزارت صمت و بانک مرکزی فراهم شد که متقاضیان به صورت برخط و 24 ساعته می‌توانند خرید و فروش کنند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: برای مقابله به موقع با آفت برگ‌خوار پاییزه در سال زراعی آینده اعتبار مناسب نیاز است.

رئیس کل سابق بانک مرکزی اتحادیه اروپا هشدار داد که به خاطر از دست رفتن انرژی ارزان قیمت روسیه، رقابت پذیری جهانی اتحادیه اروپا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است‌.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از تشکیل دفتر حسابرسی سیستمی و ریسک و تمکین مالیاتی در این سازمان به منظور تکمیل زنجیره ارائه خدمات مالیاتی فناورانه خبر داد.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز با افزایش 357 هزار تومانی نسبت به روز گذشته به 43 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

دکتر پرتوافکنان عضو هیات مدیره بانک سپه در سی و چهارمین همایش بانکداری اسلامی با ارائه مقاله‌ای، ایده جدیدی برای ارائه وام قرض الحسنه اموال (منقول و غیرمنقول) در راستای جهش تولید ارائه کرد.

بانک صادرات ایران در آغاز هفتاد و سومین سال فعالیت خود به 73 بازنشسته کشوری به قید قرعه جایزه 73 میلیون تومانی اهدا کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد کارشناسان، تولید ناکافی و نبود سرمایه‌گذاری در کنار مصرف غیراصولی به ناترازی گاز در ایران منجر شده است.

151 موتورسیکلت سنگین به ارزش کارشناسی 16 میلیارد تومان در 2 مزایده، فردا 22 شهریور ماه عرضه می‌شود.

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس گفت: به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی از لحاظ تولید گاز در پارس جنوبی از قطر جلو هستیم و بخشی از نیاز خود را با اتکا به شرکت های داخلی تامین کنیم.

دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به ثابت بودن قیمت نان در تهران از سال 1400 تاکنون گفت: تعیین و ابلاغ قیمت نان در سایر استان‌ها با نظر استانداری و سایر نهادهای ذیربط خواهد بود.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در خصوص انتشار اخبار تحریم ایران ایر، مطلبی از سوی طرف مقابل به صورت رسمی به «هما» ابلاغ نشده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به استان خوزستان از پروژه 2 هزار واحدی نفت اهواز بازدید کرد و از تحویل 580 واحد این پروژه تا 2 ماه آینده به متقاضیان خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از تدوین سند نوسازی و رفع فرسودگی شبکه توزیع برق فشار متوسط شهر تهران خبر داد.

مدیرعامل مرکز مبادله ایران گفت: کاهش هزینه ها و حذف ریسک های معاملاتی از ویژگی های مهم بازار ارز توافقی است.