چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

شاخص کل بورس تهران امروز در آغاز معاملات با کاهش 3565 واحد به عدد2,213,451 رسید.

امروز چهارشنبه (20 تیر ماه) در اغب نقاط کشور شاهد وزش شدید باد همراه گردوخاک خواهیم بود.

در حالی که وضعیت دولت چهاردهم تعیین تکلیف شده است به نظر می رسد تداوم تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان کشور برای دولت آینده از ضروریات باشد.

بررسی نرخ بیکاری افراد 15 ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که 7.7 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) در بهار امسال بیکار بوده‌اند که نسبت به بهار پارسال، 0.5 درصد کاهش یافته است.

مقام معظم رهبری اهتمام به اجرای طرح‌های بزرگ و سنگین از جمله انتقال آب دریا را از ویژگی‌های رئیس‌جمهور شهید برشمردند.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی و معاملاتی که صورت گرفته، حدود 50 درصد اجاره بها افزایش یافته است.

در مصوبه گذشته حقوق و دستمزد هیئت وزیران بندی وجود داشت که امکان تفسیر و سوء استفاده را فراهم می‌کرد که با نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری اصلاح شد.

روند شامخ در خردادماه از کاهش فعالیت کسب‌وکارها و سقوط این شاخص به پایین‌ترین رقم 44 ماهه حکایت دارد. قطعی برق، مشکل مواد اولیه، ارز و فضای انتخاباتی کشور از عوامل این اتفاق بوده است.

قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه تغییر چندانی نداشت و به 2365 دلار و 9 سنت رسید.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای اجرای طرح های تکلیف شده در برنامه هفتم توسعه به بیش از 140 همت اعتبار در سال نیاز داریم که باید به صورت سالانه نیز 20 درصد افزایش یابد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: رفع تداخلات باید به صورت پلاک‌محور باشد و استان‌هایی که به صورت بلوکی کار کرده‌اند باید بلوک‌ها را تبدیل به پلاک کنند.

مجری طرح خودکفایی دانه‌های روغنی، از افزایش 80 درصدی تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی 1402-1403 خبر داد.

فرمانده یگان سازمان حفاظت منابع طبیعی کشور از افزایش بیش از 256 درصدی سطح آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی گفت: آن دسته از مودیان با مالیات صفر نیازی به مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک ندارند.

وزیر نیرو گفت: خاموشی برق به‌ویژه بخش خانگی به همکاری مصرف‌کنندگان بستگی دارد، در صورتی که مردم همانند سال‌های قبل همکاری کنند، بدون هیچ دغدغه‌ای برق را تامین می کنیم.

رییس امور بین الملل سازمان هواشناسی گفت: نشست 2 روزه مدیران دائم کمیته خدمات آب‌شناسی سازمان جهانی هواشناسی (WMO) برای پیشبرد برنامه مشترک در حوزه بهبود سامانه هشدار سیل در ایران آغاز شد.