چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان کشور گفت: تا زمانی که ارز یارانه‌ای به واردات نهاده‌های دامی اختصاص یابد، استفاده از محصولات جایگزین وجود ندارد.

دور جدید عرضه 36 خودروی وارداتی از امروز یکشنبه در سامانه یکپارچه آغاز شد. مهلت ثبت نام تا پایان روز یکشنبه آینده (24 تیرماه) است.

وزیر اقتصاد گفت: با هوشمندسازی نظام مالیاتی، فعالیت‌های سودجویانه مالیاتی با اشراف بر داده‌محوری قابل شناسایی شده است و این فعالیت‌ها به حداقل خواهد رسید.

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: طبق مصوبه دولت از این پس 10 میلیون شخص حقیقی می‌توانند انتخاب کنند که مالیات پرداختی آنها صرف تکمیل کدام پروژه عمرانی در استان آنها شود.

هر قطعه سکه طرح جدید امروز (سه شنبه، 19 تیر ماه) 39 میلیون و 806 هزار تومان معامله شد. حباب این سکه 6 میلیون و 308 هزار تومان است.

یک مقام مسئول از پیش‌فروش بلیت‌های اتوبوس اربعین از 6 مردادماه خبر داد و گفت: بلیت‌های اربعین به صورت اینترنتی به فروش خواهد رسید.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت 4 هزار و 278 واحدی به 2 میلیون و 217 هزار واحد رسید.

تردد در محورهای چالوس، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) روان و ترافیک در محور هراز سنگین گزارش شده است.

سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، جزییات تسویه معاملات کالایی در حوزه بورس‌های کالایی، انرژی و بازار اوراق بهادار مبتنی بر کالا در فصل بهار سال 1403 را منتشر کرد.

دادگاهی در مسکو تلگرام را به خاطر خودداری از حذف محتوای نامناسب ضد دولت به پرداخت 3 میلیون روبل جریمه محکوم کرد.

صادرات قند حاصل از شکر سفید به استناد رای دیوان عدالت اداری آزاد شد.

بخشنامه خزانه داری کل کشور درباره نحوه تایید اقلام بدهی ها و مطالبات دولت مندرج در گزارش سالانه موضوع حکم بند پ ماده یک قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ابلاغ شد.

معاون افتصادی و رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در طرح فجرانه که از بهمن 1402 تا اردیبهشت 1403 اجرا شد یک میلیون و 600 هزار تن کالا برای 7 دهک توزیع شد.

مدیرعامل شهر فرودگاه امام با اشاره به رشد 40 درصدی فاز دو فرودگاه امام (ره)، گفت: 7 پروژه به ارزش 1,100 میلیارد تومان در فرودگاه امام خمینی (ره) در حال ساخته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گغت: در مرحله تهیه اسناد مناقصه هستیم تا یک ترمینال مدرن برای فرودگاه مهرآباد با منابع داخلی شرکت فرودگاه‌ها که برابر با 30 همت است، احداث شود.

کتاب «چالش های توسعه به روایت سیاستگذاران سرشناس»، ازسوی انتشارات مؤسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز وارد بازار نشر شد.