شنبه 16 تیر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

معاون سیاسی رسانه ملی در حکمی محمدعلی صائب را به ریاست خبرگزاری صداوسیما منصوب کرد.

طاهره زرنگار در نشست زنان و مقاومت در امتداد اربعین گفت: اربعین تداوم رشادت و رسالت حضرت زینب (س) است؛ وقتی پرچم هدایت بر دوش زنان باشد زن و مرد بودن معنایی ندارد و انسانیت معنا پیدا می‌کند.

هیات داوران گنکور که به عنوان معتبرترین جایزه ادبی فرانسه شناخته می‌شود فهرست اولیه نامزدهای 2022 را منتشر کردند و پس از آن به رسم هر سال رنودو هم نامزدهایش را معرفی کرد.

مجموعه شش جلدی «داستان‌های روباه» نوشته کورِی تِیبِر با ترجمه معصومه نفیسی توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و راهی بازار نشر شد.

عروسک‌های معلول، نایب الزیاره توان‌یابان توسط مؤسسه خیریه بهشت امام رضا (ع) در حماسه اربعین حسینی می‌شوند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی امین کمالوندی را به عنوان مشاور اجرایی این معاونت منصوب کرد.

دبیر هشتمین نمایشگاه ایران نوشت گفت: هدف از برپایی نمایشگاه ایران‌نوشت ذائقه‌سازی و ترویج نوشت افزار ایرانی است تا با معرفی این کالاهای ایرانی، پرچم نوشت افزار ایرانی را بالا نگهداریم.

ئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رأس هیأتی بلندپایه از جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی، فردا دوشنبه 21 شهریور به قزاقستان سفر می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بچه‌های ما دنبال قله‌های علمی هستند و دلیل مهاجرت‌شان همین است. اما در سوی دیگر، رسانه های غربی به درست یا غلط، می‌گویند قله علمی آنجاست.

جزئیات جمع‌آوری نذورات شهروندان در پویش «نذر اربعین» توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام شد.

رافائل لمکین حقوقدانی بود که با بصیرت و دانش بسیار به مطالعه در باب نسل کشی‌ها پرداخت و راهی برای شناخت عمومی این مسئله گشود.

کتاب «در کمال خونسردی؛ گزارشی واقعی از چندفقره قتل و پیامدهای آن» نوشته ترومن کاپوتی با ترجمه لیلا نصیری‌ها توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شد.

رمان «امپراتوری نیهون‌جا» نوشته جان فلنگن با ترجمه مسعود ملک‌یاری به‌عنوان دهمین‌کتاب مجموعه «جنگاوران جوان» توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد با رئیس انستیتو نسخ خطی آکادمی علوم روسیه دیدار و از گنجینه نسخ خطی این مجموعه بازدید کرد. در این دیدار بر توسعه همکاری‌ها در زمینه نسخ خطی تاکید شد.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در دیدار با رییس موزه تاریخ ادیان شهر سن‌پطرزبورگ راه‌های تقویت محتوایی بخش تاریخ اسلام این موزه را بررسی کرد.

جابر هر دو زانو می‌خماند و دو کف دست و صورت بر خاک می‌نهد. دل یک‌سویه می‌کند. بی‌اشک، مویه می‌کند. گاه کمر راست می‌کند و می‌نشیند و صورت می‌چرخاند و باز بر خاک می‌افتد.