پنج‌شنبه 12 مهر 1403

موزه مشارکتی صنایع‌دستی استان زنجان افتتاح شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
موزه مشارکتی صنایع‌دستی استان زنجان افتتاح شد

زنجان - ایرنا - موزه مشارکتی صنایع دستی استان زنجان عصر پنجشنبه با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا سیدعزت‌الله ضرغامی در آیین افتتاح این موزه در سخنانی گفت: با راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی، شرایط برای معرفی تولیدات بومی و شاخص استان زنجان بیش از قبل فراهم شده است.

وی با بیان اینکه افتتاح این موزه موجب آشنایی بیش از پیش گردشگران با صنایع‌دستی زنجان می‌شود، اضافه کرد: اشخاصی مانند مرحوم رجبعلی مقدم با ساخت بناهای عام‌المنفعه باعث افتخار زنجان و ایران در تاریخ هستند.

در حاشیه افتتاح این موزه نمونه‌هایی از انواع ظروف مسی شرکت زر مس زنجان به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایرنا، رییس‌جمهوری در دهمین سفر استانی پنجشنبه 27 آبان‌ماه وارد زنجان شد.

تعدادی از وزرا و معاونان رییس جمهوری نیز به منظور بررسی مشکلات و مسایل مناطق مختلف استان زنجان آیت الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

رییس جمهوری در این سفر یک‌روزه از شرکت سرجین بافت، محل انباشت پسماند روی، کارخانه روغن نباتی جهان، بازدید کرد همچنین در جمع مردم منطقه "فلسطین" یکی از مناطق حاشیه نشین شهر زنجان حضور یافت.

آیت‌الله رئیسی تاکنون به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل و سمنان سفر کرده و در دیدار چهره به چهره به بررسی مسایل و مشکلات مردم پرداخته است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*