شنبه 14 مهر 1403

مکارم شیرازی

مکارم شیرازی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

چهره‌های علمی و دانشگاهی و فضلای علوم دینی، امروز 100 سالگی کتاب «مفاتیح‌الجنان» نوشته شیخ عباس قمی را به جشن نشستند.

خبرگزاری تسنیم

مراجع عظام تقلید به استفتاء درباره «نیت ریایی و غیر آن در عمره تمتع» پاسخ گفته‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آیت الله «مکارم شیرازی» اخلاص درونی و حرکت برای عمل به وظیفه «شیخ عباس قمی» برای نوشتن کتاب مفاتیح الجنان را از دلایل جاودانگی این کتاب دانست.

وب‌گاه خبر آنلاین

شفقنا نوشت: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفتند: کرامت یعنی فرشته خوی شدن که سخن از اختلاس و نجومی نباشد، سخن از ستم و تجاوز و تعدی نباشد، سخن از جاهلیت اولی و ثانیه نباشد، سخن از ترک ادب نباشد؛ این معنای کرامت است.

خبرگزاری مهر

قم - مرجع تقلید شیعیان گفت: وجود شبکه‌های جهانی ولایت به زبان‌های متعدد یک ضرورت دینی و فرهنگی برای جهان تشیع و اسلام است و فعالیت این چنین مجموعه‌های سبب می‌شود تا اسلام در دنیا شناخته شود.

وب‌گاه عصر ایران

فروغی حتی تعلیم و تربیت شاهانه قبل از اسلام را در خانواده رضاشاه آغاز می‌کند. او هر روز عصر در کاخ شاه به رضاشاه و خانواده‌اش درس ایران ماقبل اسلام می‌داد. تاج‌الملوک در خاطراتش می‌نویسد که ما همگی متخصص تاریخ قبل از اسلام شده بودیم. رضاشاه هم مثل مبصر کلاس، همه را مجبور می‌کرد که بنشینند و درس فروغی را گوش کنند.

خبرگزاری تسنیم

یکی از سوالات مطرح شده در زمینه حج، این است که آیا می‌توان از طریق قرض یا وام گرفتن به حج مشرف شد؛ امام خامنه‌ای و سایر مراجع تقلید به این استفتا پاسخ داده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: طلبه‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی علاقه‌مند به جذب در ادارات و نهادها و... هستند و حضور به عنوان امام جماعت مسجد اولویت آخر آنان است.

وب‌گاه مشرق نیوز

نباید تصور کرد که چون سوغاتی مستحب است، پس همه‌ی کارهایی که گاهی از ما در سفر حج سر می‌زند و حج ابراهیمی را تبدیل به یک فستیوال خرید و بازارگردی می‌کنیم، درست است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بعدازظهر دیروز (پنج شنبه) فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران از غرفه‌های مختلف سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد./ ایسنا

وب‌گاه اقتصاد نیوز

آیت الله نوری همدانی با انتقاد از سختی معیشت مردم، گرانی مسکن و پایین بودن ارزش پول ملی تصریح کرد: باید در مدیریت کارها اهم و مهم‌ها لحاظ شود چنانچه بعضی از مناطق کشور گرفتار مشکل کم آبی هستند و باید برای رفع این مشکل اقدامات مفید و موثری صورت گیرد، چگونه می‌شود که همدان در سینه کوه‌های الوند از مشکل کم آبی رنج ببرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: حسینی بوشهری در قسمتی از بیانات خود خطاب به مسئولان تصریح کرد: گره‌گشای کار مردم باشید نه گره کور به کار مردم بزنید و مسئولیت امروز مدیران به برکت خون پاک شهدا و همراهی مردم است و مردم در انتخابات پیش‌رو با حضوری پرشور و گسترده شرکت خواهند کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تعدادی از مراجع عظام دیدار و گفت‌وگو کرد.