یک‌شنبه 17 تیر 1403

حجت‌الاسلام سیدعلی غروی رئیس جامعه مبلغان شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
حجت‌الاسلام سیدعلی غروی رئیس جامعه مبلغان شد

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، همزمان با برگزاری مجمع جامعه مبلغان کشور با حضور جمعی از مبلغان و روحانیون و اهالی منبر، انتخابات این جامعه برگزار شد که در این رأی‌گیری حجت‌الاسلام ادیب یزدی رئیس فعلی جامعه مبلغان بالاترین رأی را کسب کرد. پس از آن با تصمیم اعضا، نفرات دوم تا هفتم به عنوان شورای برنامه‌ریزی منصوب شدند.

شورای برنامه‌ریزی جامعه مبلغان در همین جلسه مجدداً میان خود رأی‌گیری کرد و تصمیم گرفت تا در نهایت حجت‌الاسلام سیدعلی غروی از سخنرانان تهران را به عنوان مسوول اجرایی این جامعه به مدت یک سال منصوب کند.

این انتخاب دوم با اعتراض جمعی از مبلغان همچون حجت‌الاسلام گیوی هم مواجه شد اما در نهایت با پادرمیانی حجت‌الاسلام ادیب‌یزدی، تصمیم شد تا افراد نسبت به تصمیم این شورا تمکین کنند.

براین اساس حجت‌الاسلام سید علی غروی به مدت یکسال مسؤول اجرایی جامعه مبلغان کشور خواهد بود.

به گزارش فارس، سیدعلی غروی در اردیبهشت 1334 در تهران به دنیا آمد و در یک خانواده روحانی و اصیل رشد و افق بلند زندگی خود را از محله مولوی که در آن به دنیا آمده بود، شروع کرد. تحصیلات ابتدایی را در مدارس محمدی (امامزاده یحیی) و مدرسه کاظمیه (گذر لوطی صالح) گذارند. علاقه به تحصیل وی را برآن داشت تا دوران متوسطه را در دبیرستان قدس (امیریه) ادامه دهد و همزمان مشغول به فراگیری علوم حوزوی، تحصیل معارف ناب الهی و محمدی در مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهرانی شد. سپس برای ادامه تحصیل راهی قم شد.

او به تحصیل ادبیات در محضر استاد مدرس افغانی صاحب کتاب مکررات مدرس و اصول مظفر و معالم و سپس لمعتین و رسایل و مکاسب، نزد اساتید بزرگواری مانند آیات معظم شهید سید نورالله طباطبایی‌نژاد و سید محمد غروی (از اعضاء جامعه مدرسین و عضو شورای عالی حوزه) و سید یوسف طباطبایی نژاد (امام جمعه اصفهان) تفسیر و نهج‌البلاغه و کلام در نزد بزرگانی همچون آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله خزعلی پرداخت.

شهادت آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی و اوج گرفتن مبارزات ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ع)، باعث شد، وی برای انجام وظیفه و ادای مسئولیت خطیر خود نسبت به آحاد جامعه به تهران و بعضی از شهرها مانند: کرج، کاشان، بم، کرمان، خوزستان، سفر و با ایراد سخنرانی‌های مهیج و بسیار پر شور به روشنگری و بصیرت افزایی فضای قبل انقلاب و خفقان طاغوت بپردازد.

پس از پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی ایران جهت ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم بازگشت و در درس خارج فقه آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله مرعشی نجفی شرکت کرد. وی در سال 1364 به تهران بازگشت و از اساتیدی هم چون واعظ شهیر محمدتقی فلسفی در فنون خطابه و علامه محمدتقی جعفری در یادگیری مکاتب غیر الهی استفاده کرد و تاکنون به تبلیغ و تدریس در دانشگاها و همچنین به ایراد سخنرانی و فعالیت‌های فرهنگی گسترده مشغول است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

حوزه علمیه

سید علی غروی جامعه مبلغان مرتضی ادیب یزدی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
حجت‌الاسلام سیدعلی غروی رئیس جامعه مبلغان شد 2
حجت‌الاسلام سیدعلی غروی رئیس جامعه مبلغان شد 3