چهارشنبه 6 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، برنامه جدید خاموشی‌های احتمالی برق پایتخت از 26 تا 31 تیرماه را منتشر کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر حمایت‌های بیمه‌ای و مالیاتی از شرکت‌های دانش بنیان را مدنظر قرار دهیم مشکلات این بخش حل خواهد شد تا تولیداتی داشته باشند که به راحتی تجاری‌سازی شود.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: تأکید بسیاری روی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی است، اما این طرح یکسری آسیب‌ها و ضعف‌هایی دارد که باید موردبررسی قرار گیرد.

وزیر نیرو گفت: صنایع بزرگ همکاری خوبی داشتند به این نحو که توانستیم از دو الی سه شب پیش شیفت شب را در حدود 70 درصد صنایع فعال کنیم تا لطمه چندانی به تولید به‌ویژه در صنایع فولاد و سیمان وارد نشود.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در سال 99 به رغم افزایش کم نرخ بیمه حدود 82 هزار میلیارد تومان به وسیله شرکت‌های بیمه‌ای محقق شده است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: در هفته‌ای که گذشت بازار با رکود همراه بود و دادوستدها به حداقل رسید به همین دلیل حباب سکه با 20 هزار تومان کاهش همراه بوده است.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست اعضای اتاق بازرگانی و جمعی از تجار استان تور TVER روسیه بر افزایش همکاری با این استان و استان‌های همتا و رفع موانع توسعه روابط تجاری تاکید کرد.

نرخ خرید دلار امروز 25 تیر 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند ثابتی داشته است.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران در نشست کمیته اقدام ارزی گفت: رویکرد آموزشی سازمان توسعه تجارت ایران، نقش به‌سزایی در تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان دارد.

تردد در اکثر محور‌های مواصلاتی باز است ونسبت به روز قبل 4 درصد کاهش تردد گزارش شده است.

برای رهن کامل واحد 80 متری نواب به سرمایه 190 میلیون تومانی نیاز است.

رئیس سازمان چای کشور گفت: ارزش ریالی چای خریداری شده 540 میلیارد تومان است و از این میزان 20 هزار و 760 تن چای خشک تولید شده است.

شاخص بورس و اوراق بهادار هفته اخیر را با روند منفی آغاز کرد، اما در مجموع رشد 23 هزار واحدی را به ثبت رساند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: افتتاح 16 پروژه‌های بزرگ حوزه دریایی و بندری در شرایطی است که کشور با سخت‌ترین تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا روبرو است.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در جریان شیوع ویروس کرونا 160 میلیارد تومان یارانه حمایتی برای نشر کتاب و مطبوعات پرداخت کرده است.

آغاز بهره برداری از چهار طرح حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شامل نوسازی ناوگان، راه روستایی (ابرار)، بازسازی سیل و بهسازی راه‌ها با اعتبار 14200 میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.