چهارشنبه 6 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

فردا با دستور رئیس جمهور بیش از 320 کیلومتر بزرگراه با ارزش بیش از 3000 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون بالغ بر 93 هزار تن برگ سبز چای خریداری شده و بالغ بر 70 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

رئیس «کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست» مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی، تولید داخلی رونق پیدا کرده و بحث واردات تا سقف 5 میلیارد دلار پس از سال‌ها کاهش داشته است.

رئیس اداره آسیای مرکزی سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری نشست مشترک تجار ایرانی و قزاقستان خبر داد و گفت: این نشست به منظور رایزنی برای افزایش حجم مبادلات و آشنایی فعالان تجاری دو کشور برگزار شد.

معاون امورصنایع سازمان صمت تهران گفت: درسه ماهه اول سال جاری تعداد 34 فقره پروانه بهره برداری (ایجادی) با میزان سرمایه گذاری 13 هزار 864 میلیارد ریال دراستان تهران صادرشده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران گفت: در 100 روزه ابتدایی سال‌جاری درحوزه کشف کالای قاچاق تعداد 16 هزارو 889 مورد بازرسی دراستان تهران انجام شده است.

معاون دفتر توسعه کاربردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: این مرکز با همکاری مرکز اصناف و امور بازرگانان و دبیرخانه هیئت عالی نظارت، برای ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی سامانه‌ای با نام «ای - صنوف» را راه اندازی کرده‌اند.

پرداخت تسهیلات بانکی در 3 ماهه ابتدای سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 71.3 درصدی داشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: تولیدات در موعد مقرر صورت نمی‌گیرد و کارخانجات در زمانی که باید فعالیت داشته باشند به دلیل قطعی‌های برقی که اتفاق افتاده خللی در میزان تولید ایجاد کرده‌اند.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 23 تیر 1400 با رشد بیش از هزار واحدی به سطح یک میلیون و 305 هزار واحدی رسید.

پیرو پخش برنامه زنده «گفت‌وگوی اقتصادی» با موضوع «شفافیت در پرونده‌های تخلف معادن» که با مشارکت تحریریه اقتصادی خبرگزاری میزان روی آنتن رادیو گفت‌وگو رفت، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت «صنعت، معدن و تجارت» جوابیه‌ای به این خبرگزاری ارسال کرد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 13 کشتی حامل 440 هزار تن انواع کالای اساسی مورد نیاز از طریق بندر شهید رجایی وارد کشور شده است.

مدیرعامل توانیر گفت: با اشاره به این که در سه روز گذشته با دعوت از مردم برای مشارکت در پویشی جمعی با هدف مدیریت مصرف برق در یک ساعت خاص، شاهد کاهش 400 تا 500 مگاواتی مصرف برق بودیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: برای تمرکز بیشتر روی بخش اکتشاف، برنامه راهبردی 5 ساله تدوین می‌شود و اکتشاف یکی از مباحث پایه‌ای در توسعه معدن و صنایع معدنی کشور، ایجاد اشتغال و تامین مواد اولیه برای صنایع معدنی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: 6 پروژه بزرگ دریایی و بندری، استان هرمزگان با فرمان رئیس جمهور، روز پنج شنبه 24 تیرماه به بهره برداری می‌رسد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: بانک مرکزی با منابع محدود ارز شده و در تأمین ارز با مشکل مواجه شده است و بیش از 80 درصد نهاده دامی وابسته به واردات است.