دوشنبه 28 خرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

مدیر کل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: تاکنون 2 هزار و 850 واحد به متقاضیان تحویل داده شده است و 150 واحد نیز با پیشرفت 98 درصدی همراه بوده است.

نایب رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور گفت: در تاریخ 15 شهریورماه مشخص می‌شود که چه مقدار خرید داشته‌ایم و تولید کشور چه میزان بوده و بعدازاین تعیین مقدار دولت برای واردات گندم تصمیم می‌گیرد.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 22 تیر 1400 با افت بیش از 414 واحدی به سطح یک میلیون و 303 هزار واحدی رسید.

با تصویب هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرک‌های صنعتی ایجاد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون 40 هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن به متقاضیان تحویل شده است. اینکه تا پایان سال 1400 چه تعداد واحد مسکونی دیگر احداث شود، بستگی به پرداخت مردم دارد.

نرخ خرید دلار امروز 22 تیر 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند افزایشی داشته است.

مدیر کل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز عرضه مستقیم روغن موتور با نرخ مصوب و بدون واسطه در پایانه بار بندر امام خمینی (ره) بین رانندگان خبر داد.

نرخ ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 19 ارز با کاهش قیمت روبه رو شدند.

مدیرکل دفترامور حقوقی و املاک شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: درج آگهی‌هایی متعدد فروش اراضی متعلق در فضای مجازی و غیر آن توسط اشخاص ثالث، فاقد وجاهت قانونی بوده و در صورت انعقاد هر گونه قرارداد و پرداخت وجهی نسبت به این اراضی، اشخاص متضرر گردیده و این شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال این معاملات ندارد.

‌معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: حدود 6 هزار و 876 میلیارد ریال و 87،9 میلیون یورو از محل منابع داخلی سازمان بنادر و منابع بانکی و همچنین بیش از 382 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی، برای پروژه‌های جدید سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه گذاری شده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان اینکه در حوزه معادن ظرفیت‌های بی‌شماری داریم که متأسفانه مغفول مانده‌اند، گفت: این ظرفیت‌های زیادی داریم که می‌توانند در ارزآوری برای کشور مؤثر واقع شوند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: دپوی نهاده‌های دامی در بنادر جنوبی ایران از این منظر مشکل دارد که در دمای بالا و شرایط آب و هوایی نامناسب باعث افزایش فسادپذیری و آلودگی‌های قارچی نهاده‌های دامی میشود؛ بنابراین عقل حکم میکند که توزیع نهاده‌های دامی از بنادر سرعت بیشتری بگیرد.

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: جهت‌گیری طرح مالیات بر عایدی سرمایه باید به گونه‌ای باشد که فعالیت‌های سوداگرانه را کاهش دهد.

طی چند روز اخیر، اخبار متعددی درباره بررسی قیمت لبنیات مطرح شد اما هنوز خبر دقیقی از خروجی آن منتشر نشده است. آن‌طور که خبر می‌رسد ستاد تنظیم بازار امروز هم نتوانست در خصوص اصلاح قیمت شیر خام و محصولات لبنی به نتیجه برسد.

رئیس کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه از فردا 22 تیرماه مسئولیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهادکشاورزی باز می‌گردد گفت: این کمیسیون با دقت اجرای مصوبه لغو قانون انتزاع اختیار بخش کشاورزی را رصد کرده و از این پس مطالبات مردم را از یک متولی و فرمانده واحد پیگیری خواهد کرد.

سرپرست اتحادیه سرا سری مرغداران گوشتی ایران گفت: مشکل اصلی چند نرخی شدن مرغ در خرده‌فروشی‌ها عدم نظارت بر توزیع مرغ است و وزارت صمت هم به تمهیداتی فکر می‌کند، ولی اینکه چه زمانی به نتیجه برسد هنوز معلوم نیست.